지속가능발전 교육을 위한 유아교육과정의 재방향 설정

논문상세정보
  • 유사주제 논문( 7,490)
    • 유아 및 초등교육 3,791건
' 지속가능발전 교육을 위한 유아교육과정의 재방향 설정' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 유아 및 초등교육
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
6,999 23

0.0%

' 지속가능발전 교육을 위한 유아교육과정의 재방향 설정' 의 참고문헌

  • 푸른별 지킴이. 유아교사의 전문성 제고와 유아교육 현안
    Nandini,S. 박은정 박은혜 제35회 유아교육학술대회 및 연수 자료집 127 ~ 144 [2011]
  • 지속가능한 발전을 위한 유아교육
    박은혜 2011 OMEP 한국위원회 부모와 교사를 위한 세미나 자료집 11 ~ 27 [2011]
  • 박사
  • 지속가능발전교육을 위한 교사지침서
    박태윤 유네스코한국위원회 유엔지속가능발전교육 통영센터(통영RCE) [2007]
  • 지속가능발전교육과 유아교수의 실제. 유아교사의 전문성 제고와 유아교육 현안
    신은수 제 35회 유아교육학술대회 및 연수 자료집 87 ~ 102 [2011]
  • 지속가능발전교육 10년 이행계획
    유네스코한국위원회 유네스코한국위원회 [2005]
  • 지구환경 살림이. 유아교사의 전문성 제고와 유아교육 현안
    동풀잎 이금구 제35회 유아교육학술대회 및 연수 자료집 103 ~ 126 [2011]
  • 유엔 지속가능발전교육 10년(DESD) 중간 평가를 위한 실태 조사연구
    이선경 [2010]
  • 유아교육선진화 기반조성 사업 : 유아환경?녹색성장교육 프로그램
    육아정책연구소 육아정책연구소 [2012]
  • 보건복지부 고시 2010-71호 표준보육과정의 구체적 보육내용 및 교사지침
    보건복지부 보건복지부 [2010]
  • 교육과학기술부 고시 2011-30호 유치원 교육과정
    교육과학기술부 교육과학기술부 [2011]
  • Young children and the environment
    Davis, J. Cambridge University Press [2010]
  • World Project on Education for Sustainable Development 2009-2010
    Engdahl, I. Children's voices about the state of the earth and sustainable developmentA report for the OMEP world assembly and world congress on the OMEP [2010]
  • World Project 2010-2011
    Engdahl, I. Education for sustainable development in practiceA report for the OMEP world assembly and world congress on the OMEP [2011]
  • We and nature. Moscow
    Lyukishina, O. Environment and Sustainability [2008]
  • United Nations Decade of education for sustainable development 2005-2014:International implementation scheme
    UNESCO UNESCO [2005]
  • UN Brundtland commission report. Our common future
    Brundtland, G. Oxford University Press [1987]
  • The Gothenburg recommendations on education for sustainable development
    Ottoson Ottoson, P. Samuelsson The Center for Environment and Sustainability [2008]
  • Sustainable development I action: A curriculum planning guide for schools
    Qualifications and Curriculum Authority Qualifications and Curriculum Authority [2009]
  • Pathway to participation : Opening, opportunities and obligations
    Shier, H. Children and Society 10 107 ~ 117 [2001]
  • Guidelines and recommendations for reorienting teacher education to address sustainability
    UNESCO United Nations Educational, Scientific, and Cultural Organization [2005]
  • Essential, not optional: Education for sustainability in early childhood centres
    Elliot, S. Exchange 2 34 ~ 37 [2010]
  • Early childhood and learning for sustainable development and citizenship
    H?gglund, S. International Journal of Early Childhood 41 (2) 49 ~ 63 [2009]
  • EFA-ESD Dialogue: Educating for a.sustainable world
  • Children's participation from tokenism to citizenship
    Hart, R. UNICEF Innocent Research Center [1992]
  • Child participation
    Stephenson, P. Teddington [2004]
  • A human rights-based approach to education for all
    UNICEF UNESCO [2007]
  • A UK indicator of the impact of formal learning on knowledge and awareness of sustainable development
    Huckle, J. [2006]
  • 2011 지속가능발전교육 개황(Education for Sustainable Development)
    유네스코한국위원회 유네스코한국위원회 [2011]