지속가능발전 교육을 위한 유아교육과정의 재방향 설정
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
'
지속가능발전 교육을 위한 유아교육과정의 재방향 설정' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
6,999
23
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
유아 및 초등교육
3,700
0
계
3,700
0
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
22
닫기
'
지속가능발전 교육을 위한 유아교육과정의 재방향 설정' 의 참고문헌
푸른별 지킴이. 유아교사의 전문성 제고와 유아교육 현안
지속가능한 발전을 위한 유아교육
박은혜
2011 OMEP 한국위원회 부모와 교사를 위한 세미나 자료집 11 ~ 27
[2011]
박사
지속가능발전교육을 위한 교사지침서
박태윤
유네스코한국위원회 유엔지속가능발전교육 통영센터(통영RCE)
[2007]
지속가능발전교육과 유아교수의 실제. 유아교사의 전문성 제고와 유아교육 현안
신은수
제 35회 유아교육학술대회 및 연수 자료집 87 ~ 102
[2011]
지구환경 살림이. 유아교사의 전문성 제고와 유아교육 현안
동풀잎
이금구
제35회 유아교육학술대회 및 연수 자료집 103 ~ 126
[2011]
유엔 지속가능발전교육 10년(DESD) 중간 평가를 위한 실태 조사연구
유아교육선진화 기반조성 사업 : 유아환경?녹색성장교육 프로그램
보건복지부 고시 2010-71호 표준보육과정의 구체적 보육내용 및 교사지침
교육과학기술부 고시 2011-30호 유치원 교육과정
Young children and the environment
World Project on Education for Sustainable Development 2009-2010
Engdahl, I.
Children's voices about the state of the earth and sustainable developmentA report for the OMEP world assembly and world congress on the OMEP
[2010]
World Project 2010-2011
Engdahl, I.
Education for sustainable development in practiceA report for the OMEP world assembly and world congress on the OMEP
[2011]
United Nations Decade of education for sustainable development 2005-2014:International implementation scheme
UN Brundtland commission report. Our common future
The Gothenburg recommendations on education for sustainable development
Sustainable development I action: A curriculum planning guide for schools
Pathway to participation : Opening, opportunities and obligations
Shier, H.
Children and Society 10 107 ~ 117
[2001]
Guidelines and recommendations for reorienting teacher education to address sustainability
UNESCO
United Nations Educational, Scientific, and Cultural Organization
[2005]
Essential, not optional: Education for sustainability in early childhood centres
Early childhood and learning for sustainable development and citizenship
H?gglund, S.
International Journal of Early Childhood 41 (2) 49 ~ 63
[2009]
EFA-ESD Dialogue: Educating for a.sustainable world
Children's participation from tokenism to citizenship
Hart, R.
UNICEF Innocent Research Center
[1992]
A human rights-based approach to education for all
A UK indicator of the impact of formal learning on knowledge and awareness of sustainable development
2011 지속가능발전교육 개황(Education for Sustainable Development)
'
지속가능발전 교육을 위한 유아교육과정의 재방향 설정'
의 유사주제(
) 논문