MIC 교과서를 활용한 줄기와 잎 그래프 지도가 학생들의 그래프 이해에 미치는 영향
-
-
저자
윤인경
류희수
-
제어번호
60081393
-
학술지명
교과교육학연구
-
권호사항
Vol.
16
No.
1
[
2012
]
-
발행처
이화여자대학교 교과교육연구소
-
자료유형
학술저널
-
수록면
169-195
-
언어
Korean
-
출판년도
2012
-
KDC
374.05
-
등재정보
KCI등재
-
소장기관
이화여자대학교 중앙도서관
-
판매처
'
MIC 교과서를 활용한 줄기와 잎 그래프 지도가 학생들의 그래프 이해에 미치는 영향' 의 참고문헌
-
-
박사
-
우리나라 교과서와 MIC 교과서의 그래프 비교분석
-
미국의 Mathematics in Context 교과서와 한국 수학교과서 비교 연구 : 통계 영역을 중심으로
-
교과서 분석을 통한 그래프 지도 방안에 대한 연구
-
Understanding graphs and tables
Wainer,H.
Educational Researcher 21 (1) : 14 ~ 23
[1992]
-
Three dimensin, a model of goal and theory description in mathematics instruction, The Wiskobas Project
-
The effect of prior knqwledge, reading and mathematics achievement, and sex on comprehending mathematical relationships expressed in graphs
-
Revisiting mathematics education
-
-
No chance without problems, In Reform in Mathematics and Authentic Assessment
-
Mathematics counts. Report of the Commission of Inquiry into the Teaching of Mathematics in Schools
-
Making sense of graphs: Critical factors influencing comprehension and instructional implications
-
Maing sense of graphs: Critical factors influencing comprehension and instructional implications
-
Graphical representations: Helping students interpret date, In Reflections on statistics: Learning, teaching, and assessment in grades K-12
-
박사
-
박사
-
Comprehension of Mathematical Relationships Expressed In Graphs
-
A theory of graphs for reading comprehension and writing communication
Fry, E.
Rutgers University, (ERIC Document Reproduction Service No. ED 240 528)
[1984]
-
6학년 학생들의 표본 개념 이해 및 자료 분석에 관한 연구
'
MIC 교과서를 활용한 줄기와 잎 그래프 지도가 학생들의 그래프 이해에 미치는 영향'
의 유사주제(
) 논문