통합교육 환경 청각장애학생의 과학교과 어휘에 대한 마인드맵 어휘 발달 연구
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
'
통합교육 환경 청각장애학생의 과학교과 어휘에 대한 마인드맵 어휘 발달 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
14,345
5
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
교육학
14,719
0
계
14,719
0
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
5
닫기
'
통합교육 환경 청각장애학생의 과학교과 어휘에 대한 마인드맵 어휘 발달 연구' 의 참고문헌
청각장애인 통합교육의 전망과 지원 방법
김정화
한국청각장애교육 100주년 기념 국제 학술대회 219 ~ 236
[2009]
서술식 연산 문제를 이용한 일반 및 정신지체아동의 근접발달대 비교 연구
최성규
재활심리연구 7 (1) 215 ~ 232
[2000]
Web-based science instruction for deaf students: What research says to the teacher
Lang, H. G.
Instructional Science 31 (4) 277 ~ 298
[2003]
The relationship between the reading and signing skills of deaf children in bilingual education programs
Hermans, D.
Journal of Deaf Studies and Deaf Education 13 518 ~ 530
[2008]
Teaching science, In Deaf learners: Developments in curriculum and instruction
Lang, H.
Gallaudet University Press 57 ~ 66
[2006]
Overview: Curriculum and instruction in general education and in education of deaf learners. In Deaf learners: Developments in curriculum and instruction
Moores, D
Gallaudet University Press 3 ~ 14
[2006]
Foreword, In Developing minds
Brandt, R.
Association for Supervision and Curriculum Development
[2001]
Education deaf students: From research to practice
Early filed placement: A unique alternative
Doster, B.
Delta Kappa Gamma Bulletin 74 (3) 22 ~ 27
[2008]
Cognitive strategy instruction: A permeating principle, In Deaf learners: Developments in curriculum and instruction
Martin, D.
Gallaudet University Press 206 ~ 207
[2006]
A comparison of special, general and support teachers' controllability and stability attributions for children's difficulties in learning
'
통합교육 환경 청각장애학생의 과학교과 어휘에 대한 마인드맵 어휘 발달 연구'
의 유사주제(
) 논문