그림과 텍스트의 이해과정에서 텍스트의 줄 길이와 교수효율성 수준의 상호작용효과
'
그림과 텍스트의 이해과정에서 텍스트의 줄 길이와 교수효율성 수준의 상호작용효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
14,345
|
1
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
교육학
|
14,719
|
1
|
|
계 |
|
14,719
|
1
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
0
|
|
'
그림과 텍스트의 이해과정에서 텍스트의 줄 길이와 교수효율성 수준의 상호작용효과' 의 참고문헌
-
-
-
-
The perceptual basis of the modality effect in multimedia learning
Rummer, R
Journal of Experimental PsychologyApplied 17 (2) 159 ~ 173
[2011]
-
The influence of line spacing and text alignment on visual search of web pages
-
The influence of font type and line length on visual search and information retrieval in web pages
Ling, J.
International Journal of Human-Computer Studies 64 (5) 395 ~ 404
[2006]
-
The eyes as a mirrorofourthoughts: Quantification of motor imagery of goal-directed movementsthrough eye movement registration
-
The attention-guiding effect and cognitive load in the comprehension of animations
Amadieu, F.
Computers in Human Behavior 27 (1) 36 ~ 40
[2011]
-
-
Instructional efficiency: Revisiting the original construct in educational research
-
Instructional Efficiency of Changing Cognitive Load in an Out-of-School Laboratory
-
Impact of reducing intrinsic cognitive load onlearning in a mathematical domain
Ayres
Ayres,P.
Applied Cognitive Psychology 20 (3) 287 ~ 298
[2006]
-
Expertise reversal for iconicrepresentations in science visualizations
-
Expertise reversal effect and its implications for learner-tailored instruction
-
Enhancing instructional efficiency of interactive e-learningenvironments: A cognitive load perspective
-
Effectiveness of cognitive-load based adaptive instruction in genetics education
Mihalca, L.
Computers in Human Behavior 27 (1) 82 ~ 88
[2011]
-
Cognitive load theory, educational research, and instructional design: some food for thought
de Jong, T
Instructional Science 38 (2) 105 ~ 134
[2010]
-
Cognitive learning efficiency through the use of design patterns in teaching
-
A closerlookatsplitvisualattentioninsystem-andself-pacedinstructioninmultimedialearning
'
그림과 텍스트의 이해과정에서 텍스트의 줄 길이와 교수효율성 수준의 상호작용효과'
의 유사주제(
) 논문