유아교사의 수업설계에 대한 인식과 실천 정도에 관한 연구
'
유아교사의 수업설계에 대한 인식과 실천 정도에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
6,999
|
5
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
유아 및 초등교육
|
3,792
|
0
|
|
계 |
|
3,792
|
0
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
4
|
|
'
유아교사의 수업설계에 대한 인식과 실천 정도에 관한 연구' 의 참고문헌
-
-
-
-
초등학교 교사들의 수업설계에 대한 인식 및 실천 분석
박영희
동아대학교 교육대학원 석사
[1997]
-
초등사회과 교육과정 운영과 수업설계
김은령
부산교육대학교 교육대학원 석사
[2007]
-
박사
-
체계적 수업설계 모형이 정신지체아동의 수학 학습능력에 미치는 효과
김정선
고신대학교 교육대학원 석사
[2004]
-
창의성 계발을 위한 주제중심 영어 수업 모형 설계
김정숙
초등교육연구 16 165 ~ 227
[2006]
-
-
-
-
-
-
박사
-
-
-
-
-
-
-
-
-
교수설계이론과 모형에 관한 연구
신동금
이화여자대학교 대학원 석사
[1993]
-
-
and instructional technology, In Training and education
-
Theoretical and conceptual basis of instructional design
-
The systematic design of instruction (3rd ed)
-
The ins tructional des ign p rocess
-
Teaching and media : A systematic approach (2nd ed.)
-
Teacher and technologist beliefs about educational technology
Lowther, D. L.
Educational Technology Research and Development 42 (4) 73 ~ 87
[1994]
-
-
Stating Behavioral objectives for Classroom Instruction
-
Principles of instructional design(4th ed.)
-
-
-
Planning effective instruction.Needham Heights
-
Instructional design theory and a changing field
-
Instructional design and the curriculum development process
-
Instructional Design(2nd ed.)
-
Instruction design, principles and applications
-
ID as an art: one of the three faces of ID
-
How to write and use instructional objectives (5th ed.)
-
-
Aesthetic modes of knowing, In Learning and teaching the ways of knowing (2nd ed.)
'
유아교사의 수업설계에 대한 인식과 실천 정도에 관한 연구'
의 유사주제(
) 논문