중학교 과학영재와 일반학생의 Peer Instruction을 통한 인지갈등
-
-
저자
류은희
김중복
이정숙
-
제어번호
60040485
-
학술지명
영재교육연구
-
권호사항
Vol.
22
No.
1
[
2012
]
-
발행처
韓國英才學會
-
발행처 URL
http://www.ksg.or.kr
-
자료유형
학술저널
-
수록면
117-139
-
언어
Korean
-
출판년도
2012
-
KDC
379
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
중학교 과학영재와 일반학생의 Peer Instruction을 통한 인지갈등' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
4,467
|
1
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
특수교육
|
4,634
|
0
|
|
계 |
|
4,634
|
0
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
1
|
|
'
중학교 과학영재와 일반학생의 Peer Instruction을 통한 인지갈등' 의 참고문헌
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Why peer discussion improves studentperformance on in-class concept questions
-
The effects of reciprocal peer tutoringand group contingencies on the academic performance of elementary school children
[1986]
-
Reducing the gender gap in the physicsclassroom
-
Reciprocal peer tutoring: Re-examining the value ofa cooperative learning
-
Peer instruction: Results from a range ofclassrooms
-
Peer instruction: From Harvard to the two-year college
-
Peer instruction: A casestudy for an introductory magnetism course
-
Peer Instruction: Ten years of experience and results
-
Peer Instruction: A User's Manual Series inEducational Innovation
-
Peer Instruction enhanced meaningfullearning: Ability to solve novel problems
-
Oral discussion, group to individual transfer, andachievement in cooperative learning groups
-
Not all interactive engagement is the same: Variationsin physics professors’ implementation of Peer Instruction
-
Improved learning in an large-enrollmentphysics class
[2011]
-
Discussion in large classes: A comparison of twointeraction methods in the wired classroom
-
Developmentof an instrument for measuring cognitive conflict in secondary-level science classes
[2003]
-
Cognitive and conceptual change in adolescence
'
중학교 과학영재와 일반학생의 Peer Instruction을 통한 인지갈등'
의 유사주제(
) 논문