뇌교육 명상 프로그램이 아동의 학교생활적응능력에 미치는 영향
-
-
저자
오미경
-
제어번호
60037559
-
학술지명
청소년시설환경
-
권호사항
Vol.
10
No.
1
[
2012
]
-
발행처
한국청소년시설환경학회
-
자료유형
학술저널
-
수록면
37-46
(
10쪽)
-
언어
Korean
-
출판년도
2012
-
KDC
334
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
학술교육원
'
뇌교육 명상 프로그램이 아동의 학교생활적응능력에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
4,545
|
1
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
사회복지
|
3,450
|
0
|
|
계 |
|
3,450
|
0
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
1
|
|
'
뇌교육 명상 프로그램이 아동의 학교생활적응능력에 미치는 영향' 의 참고문헌
-
활동을 통한 명상 프로그램이 중학생의 집중력에 미치는 효과
서남희
창원대학교 교육대학원 석사
[2006]
-
-
-
초등학생의 대인관계 향상을 위한 명상 프로그램 개발
김명숙
한국교원대학교 교육대학원 석사
[2008]
-
박사
-
박사
-
박사
-
-
불교명상이 아동행동에 미치는 효과 : 아동의 친사회적 행동을 중심으로
최효순
이화여자대학교 사회복지대학원 석사
[2004]
-
바라보기 명상프로그램이 초등학생의 주의집중력향상에 미치는 효과
정승아
창원대학교 교육대학원 석사
[2005]
-
박사
-
명상활동 프로그램이 초등학교 저학년 학생의 주의력 결핍·과잉행동에 미치는 영향
김계숙
건국대학교 교육대학원 석사
[2006]
-
-
-
-
뇌호흡의 교육적 의미에 관한 참여관찰연구
조용환
인체과학 2 (1) 20 ~ 39
[2001]
-
-
-
뇌호흡 수련의 교육적 의미에 관한 문화기술적 연구
-
-
뇌호흡 명상이 아동의 집중력과 학습태도에 미치는 효과
오복자
제주대학교 교육대학원 석사
[2003]
-
-
-
-
高等學校 學生들의 스트레스 水準과 그 對處反應에 관한 연구
李道永
仁荷大學校 敎育大學院 석사
[1990]
-
Three randomized experiments on the longitudinal effects of the Transcendental Meditation technique on cognition
So, K.
Intelligence 29 419 ~ 440
[2001]
-
The organization and implementation of a social interest program in the school
Clark, A.
Journal of Individual Psychology 51 317 ~ 331
[1995]
-
박사
-
The experience of Transcendental Meditation in middle school students: A qualitative report
-
The concept of social interest
-
The Effect of the Brain Education Program on Emotional Intelligence, Stress, and Stress-Coping Strategies of Elementary
오미경
아동교육 18 (1) 169 ~ 181
[2009]
-
Social interest: A paradigm for mental healtheducation
-
Social interest, stress, and the prediction of health status
Zarski, J. J.
Journla of Counseling and Development 64 386 ~ 389
[1986]
-
Promoting health and wellbeing in school
-
Mindfulness-based approaches with children and adolescents; a preliminary review of current research in an emergent field
-
Mindfulness meditaton being used in hospitals and schools, In Meditation in schools: Calmer classrooms. Continuum
-
Mindfulness meditation may lessenanxiety, promote social skills, and improveacademic performance among adolescents withlearning disabilities
-
Mindfulness and psychological process
-
Meditation; Creating environments to inspire relaxation at latchmere school
-
Increases in positive psychological characteristics with a new relaxation-response curriculum in high school students
Benson, H.
Journal of Research and Development in Education 27 226 ~ 231
[1994]
-
In the classroom, a new focus on quieting the mind
-
Impact of regular meditation practice on EEG activity at rest and during evoked negative emotions
Ljobomir, A.
International Journal of Neuroscience 115 (6) 893 ~ 909
[2005]
-
Impact of Transcendental Meditation onambulatory blood pressure in African Americanadolescents
Barnes, V. A.
American Journal of Hypertension 17 366 ~ 369
[2004]
-
Impact of Transcendental Meditation on cardiovascular function at rest and during acute stress in adolescents with normal blood pressure
Barnes, V. A.
Journal of Psychosomatic Research 51 597 ~ 605
[2001]
-
Hare brain, tortoise mind
-
Contemplation and education: A survey of programs using contemplative techniques in K-12 educational steeings: A mapping report
-
About me, Meditation and Visualization in Starters for Thinking
'
뇌교육 명상 프로그램이 아동의 학교생활적응능력에 미치는 영향'
의 유사주제(
) 논문