영어교사 교실의사소통능력 진단도와 영어사용정도 분석 연구
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
저자
권선희
제어번호
60019270
학술지명
언어과학
권호사항
Vol.
19
No.
1
[
2012
]
발행처
한국언어과학회
자료유형
학술저널
수록면
1-25
(
25쪽)
언어
Korean
출판년도
2012
KDC
710
등재정보
KCI등재
판매처
학술교육원
'
영어교사 교실의사소통능력 진단도와 영어사용정도 분석 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
2,444
1
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
한국어
1,540
0
한국어 고어, 방언
1,054
0
계
2,594
0
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
1
닫기
'
영어교사 교실의사소통능력 진단도와 영어사용정도 분석 연구' 의 참고문헌
초등학교 교사 영어 심화연수 운영계획."영어교과교육"4.2,1-25
박성수
영어교과교육 4 (2) 1 ~ 25
[2005]
영어로 진행하는 영어수업 진단매뉴얼개발 및 활성화 방안 모색
What Level of English Proficiency Do Elementary School Teachers Need to Attain to Teach EFL?
Towards a Framework for Language Improvement within Short In-service Teacher Development Programmes, In Language in Language Teacher Education
To be a Native or Nonnative Speaker: Perceptions of Nonnative Speaking Students in a Graduate TESOL Program, In Non-native Educators in English Language Teaching
The Non-native English Speaking EFL
Reves, T.
ESL Teacher’s Self-ImageAn International SurveySystem 22 353 ~ 367
[1994]
Native and non-native teachers in the classroom
How Do Subject Specialists Construe Classroom Language Proficiency?
Elder, C.
Language Testing 10 235 ~ 254
[1993]
Factors associated with the notion that native speakers are the ideal language teachers: An examination of elementary school teachers in Japan
Even teachers get the blues: Recognizing and alleviating language teachers' feelings of foreign language anxiety
English Teachers' Language Anxiety in the Intensive Teacher Training Program and in the Classroom
Differences in Teaching Behavior between Native and Nonnative Speaker Teachers: As Seen by the Learners, In Nonnative Language Teachers: Perceptions, Challenges and Contributions to the Profession
Assessment in Second Language Teacher Education, In Second Language Teacher Education
ACTFL Proficiency Guidelines
'
영어교사 교실의사소통능력 진단도와 영어사용정도 분석 연구'
의 유사주제(
) 논문