반성적 수업시연과 분석 활동에서 나타난 예비유아특수교육교사의 실천적 지식의 변화 탐색
-
-
저자
박계신
-
제어번호
60002297
-
학술지명
특수교육
-
권호사항
Vol.
11
No.
1
[
2012
]
-
발행처
이화여자대학교 특수교육연구소
-
자료유형
학술저널
-
수록면
215-240
-
언어
Korean
-
출판년도
2012
-
KDC
379.05
-
등재정보
KCI등재
-
소장기관
이화여자대학교 중앙도서관
-
판매처
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
특수교육
|
58
|
1
|
|
계 |
|
58
|
1
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
10
|
|
'
반성적 수업시연과 분석 활동에서 나타난 예비유아특수교육교사의 실천적 지식의 변화 탐색' 의 참고문헌
-
-
-
-
-
초등 현직교사와 예비교사의 기초적인 과학 지식에 관한 조사
-
박사
-
-
-
-
-
-
-
-
-
예비유아교사의 모의수업과 현장수업 경험에 대한 의미 탐색
고은현
마지순
유아교육연구 30 (1) : 251 ~ 273
[2010]
-
-
박사
-
-
-
분수에 관한 예비 초등교사의 교수학적 내용 지식 분석 : 학습자 이해와 교수 방법을 중심으로
-
반성적 교사교육의 허(虛)와 실(實)
서경혜
한국교원교육연구 22 (3) : 307 ~ 332
[2005]
-
-
-
-
-
-
Those who understand knowledge growth in teaching
Shulman, L
Educational Researcher 15 : 4 ~ 14
[1987]
-
The teacher's "practical knowledge": Report of a case study
Elbaz
Curriculum Inquiry 11 (1) : 43 ~ 71
[1981]
-
-
Teacher Thinking : A study practical knowledge
-
Skills for preschool teachers (7th ed.)
-
Similarities andDifferences in Teacher's Practical Knowledge About Teaching ReadingComprehension
Meijer
Journal of Educational Research 94 (3) : 174 ~ 184
[2001]
-
Research on instructional strategies for teaching science. In Handbook of research on science teaching and learning
Tobin, K
National Science Teachers Association
[1994]
-
Psychological research as the phenomenologist views, existernal phenomenological alternative for psychology
-
Preservice science and math teacher’s difficulties in disruptive behavior and class management
Maskan, A. K.
International Journal of Education Reform 16 (4) : 336 ~ 349
[2007]
-
Preparing tomorrow’s inventors, In New perspectives in early childhood teacher education
-
Percieved problem of beginning teachers
Veenman, S.
Review of Educational Research 54 (2) : 143 ~ 178
[1984]
-
Pedagogical content knowledge: Form a mathematical case to a modified conception
Marks
Journal of Teacher Education 41 : 3 ~ 11
[1990]
-
-
Middle school teaching: A guide to methods and resources (2nd ed.)
-
Mediated peer coaching for training preservice teachers
-
Knowledge and teaching: Foundations of the new reform
Sulman
Harvard Education Review 57 (1) : 1 ~ 22
[1987]
-
Infant care in the United States and how the Italian experience can help, In Bambini: The Italian approach to infant/toddler care
Lally, J.
Teachers College Press : 23 ~ 37
[2001]
-
Infant care in the United States and how the Italian experience can help, In Bambini: The Italian approach to infant
Lally, J.
toddler careTeachers College Press 23 ~ 37
[2001]
-
Images of teaching: Student teachers' early conceptions ofclassroom practice
-
Domains of teacher knowledge, In Examining pedagogical content knowledge: PCK and science education
Carlsen, W
Kluwer Academic Publisher : 113 ~ 144
[1999]
-
Dancing with maggotsand saints:Visionsforsubjectmatterknowledge, pedagogical knowledge and pedagogical content knowledge inscienceteachereducationreform
Zeidler
Journal of Science Teacher Education 13 (1) : 27 ~ 42
[2002]
-
Assessing teacher's Practical Knowledge
Beijard
Verloop
Studies in Educational Evaluation 22 (3) : 275 ~ 286
[1996]
-
-
'
반성적 수업시연과 분석 활동에서 나타난 예비유아특수교육교사의 실천적 지식의 변화 탐색'
의 유사주제(
) 논문