-
-
저자
호사라 ( Sa Rah Ho )
-
제어번호
5076778
-
학술지명
초등교육연구
-
권호사항
Vol.
21
No.
1
[
2008
]
-
발행처
한국초등교육학회
-
자료유형
학술저널
-
수록면
153-175
(
23쪽)
-
언어
-
-
출판년도
2008
-
KDC
375.05
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
한국학술정보
'
영재들이 겪는 문제에 대한 사례 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
3,700
|
3
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
유아 및 초등교육
|
3,700
|
0
|
|
계 |
|
3,700
|
0
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
3
|
|
'
영재들이 겪는 문제에 대한 사례 연구' 의 참고문헌
-
-
초등 영재학생의 지적ㆍ정의적 행동 특성 및 지도 방안 연구
-
초등 영재아가 지각하는 부모의 성취압력 및 교사로부터 받는 스트레스의 정도와 대처행동
-
-
-
e-러닝을 통한 영재교육 성화 방안
고범석
2006년 제6회 e-러닝 정책포럼 자료집
[2006]
-
-
Voices of perfectionism: Perfectionistic gifted adolescents in a?rural middle school. (Research Monograph 99140). Storrs
Schuler,P.A.
University of Connecticut, The National Research Center on the Gifted and Talented
[1999]
-
The role of insight in giftedness in : Conceptions of Giftedness
-
The intellectual and psychosocial nature of extreme giftedness
Powell,P.
Roeper Review 6 (3) 131 ~ 13
[1984]
-
-
-
The construct of asynchronous development
-
-
Social interaction and metacognitive development in gifted preschoolers
-
Schuler, P. A. (2003). Gifted Kids at risk: who's listening? Retrieved from online: http
-
Qualitative research & evaluation methods(3rd Edition)
-
-
Perfectionism and Underachievement
-
-
박사
-
Interactive problemsolving of gifted and non-gifted preschoolers with their mothers
-
Handbook of Gifted Education. 2nd ed
-
Growing up gifted. Columbus
-
-
Gifted children with Attention-Deficit
Moon,S.M.
Hyperactivity DisorderSocialEmotional Issues in The social and emotional development of gifted childrenWhat do we know?Prufrock Press
[2002]
-
-
-
-
Asperger Syndrome 영재의 이해
문태형
重複ㆍ肢體不自由兒敎育 49 387 ~ 401
[2007]
-
'
영재들이 겪는 문제에 대한 사례 연구'
의 유사주제(
) 논문