과학영재와 일반학생의 비판적 사고와 사고양식과의 관계 비교
'
과학영재와 일반학생의 비판적 사고와 사고양식과의 관계 비교' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
8,384
|
4
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
학습지도, 교육방법
|
8,547
|
0
|
|
계 |
|
8,547
|
0
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
4
|
|
'
과학영재와 일반학생의 비판적 사고와 사고양식과의 관계 비교' 의 참고문헌
-
초등학생의 비판적 사고성향과 비판적 사고기능 사고양식간의 관계 연구
13 (3) 1 ~ 27
[2005]
-
초등학생의 비판적 사고 및 창의적 사고력과 학업성적의 상호관계
[1994]
-
-
초등 영재를 위한 비판적 사고와 자기조절 학습능력 증진 프로그램의 개발 및 적용
-
-
-
-
-
삼원지능?사고양식?학업성취의 관계에서과학영재와 일반학생의 구조적 차이
김진철
나동진
18 (1) 115 ~ 130
[2004]
-
박사
-
-
-
-
-
박사
-
-
findings and Insights from twenty years of research
[1991]
-
Thinking styles self-esteem and sociostatus 31
1333 ~ 1346
[2001]
-
Thinking styles and the five factor model of personality 15
465 ~ 476
[2001]
-
Thinking styles and modes of thinking Implications for education and research 136
245 ~ 261
[2002]
-
-
Thinking skills curricula:their promise and progress 24 (1)
25 ~ 27
[1989]
-
The teaching of critical thinking 37 (1)
42 ~ 52
[1972]
-
The relationship among creative critical thinking and thinking styles in Taiwan high school students 31 (1)
33 ~ 46
[2004]
-
The generalizability of critical thinking
18-30
[1991]
-
-
Styles of thinking abilities and academic performance 63 (3)
295 ~ 312
[1997]
-
박사
-
Providing Opportunities for the Mathematically Gifted
[1987]
-
Problem solving ability of senior nursing students in three program types rutgers university
[1981]
-
Perspectives oncognitive, learning, and thinking styles
-
Mental self government:A theory of intellectual styles and their development 31
-
Journal of Nursing Education
317 ~ 323
[1987]
-
Infusing the Teaching of Critical and Creative Thinking into Content Instruction: ALesson Design Handbook for the Elementary Grades
-
-
Do styles of thinking matter among Hong Kong secondary school student 31
289 ~ 301
[2001]
-
Critical thinking and the trivial Pursuit theory of Knowledge new perspectives in critical thinking State University of New York Press
[1994]
-
Critical thinking and subject-specificity:clarification and needed search 18 (3)
4 ~ 10
[1989]
-
Contributions of thinking styles to critical thinking dispositions 139 (6)
517 ~ 545
[2003]
-
Common sense about teaching thinking skills 41 (3)
44 ~ 49
[1983]
-
Bloom's taxonomy and critical thinking instruction 42 (8)
36 ~ 39
[1985]
-
Association for the Study of Higher Education
[1988]
-
Asking the right questions:the central issue in evaluating programs for the gifted and talented 30
38 ~ 42
[1985]
-
Are learning approaches and thinking tyles related a study in two Chinese populations 134
469 ~ 489
[2000]
-
Are cognitive style still in style 53
700 ~ 712
[1997]
-
Are Thinking Styles and Personality Types Related? 20 (3)
-
A validation study of the thinking for gifted education 21
302 ~ 308
[1999]
-
A taxonomy of critical thinking dispositions and abilities
-
A Statement of Expert Consensus for Purposes of Educational Assessment and Instruction
[1990]
'
과학영재와 일반학생의 비판적 사고와 사고양식과의 관계 비교'
의 유사주제(
) 논문