대학생의 학습양식에 따른 학업성취 및 진로결정수준의 관계

논문상세정보
' 대학생의 학습양식에 따른 학업성취 및 진로결정수준의 관계' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 학습지도, 교육방법
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
8,384 4

0.0%

' 대학생의 학습양식에 따른 학업성취 및 진로결정수준의 관계' 의 참고문헌

  • 한국 대학생의 의사결정 유형과 진료결정수준의 분석 및 진로결정 상담의 효과
    [1992]
  • 학습양식을 구성하는 요인들 간의 상호관계와 몇 가지 관련 변인들에 관한 연구
    22 (2) 99 ~ 120 [1984]
  • 학습양식에 입각한 교수-학습방법
    이태종 7 89 ~ 105 [2004]
  • 학습양식과 협동학습 유형이 학업성취에 미치는 상호작용 효과
    민경일 [1998]
  • 학습양식과 글 요약의 관계 분석
    한국실험심리학회 2004년도 겨울학술대회 발표논문집 61 ~ 66 [2004]
  • 학습양식 및 선호하는 수업방식이 중학생의 학업성취에 미치는 영향
    [1997]
  • 초등학생의 학습양식과 학업성취와의 관계 분석
    [2004]
  • 초등학생의 학습양식과 학업성취도와의 관계
    [1998]
  • 박사
  • 초등학생의 자기효능감 및 학습양식과 학업성취도와의 관계
    [2003]
  • 아동의 학습양식과 지각적 선호도에 따른 수업매체활용의 학업 성취 효과
    강명혜 [2001]
  • 교육대학생의 시험불안 학습양식과 학업성취도와의 관계 학생생활연구
    7 1 ~ 21 [1998]
  • 공업계 고등학교 학생들의 학습양식과 전공교과 학업성취도의 차이
    [2004]
  • 박사
  • 고등학생의 학습양식과 학업성취도와의 관계 연구 Dunn과 Dunn의 학습양식을 중심으로
    [1998]
  • 박사
  • 고교생의 학업 성취 수준과 인지양식 학습양식과의 관계연구
    최옥란 [1997]
  • 박사
  • a review of selected models
    Journal of Nursing Education 243 ~ 248 [1983]
  • Using learning styles in education : Research and problems. 21 (1 & 2)
    43 ~ 57 [1996]
  • Using knowledge of the brain in education
    Journal of Accelerated Learning and Teaching 21 (2) 43 ~ 57 [1998]
  • Understanding student differences 94 (1)
    57 ~ 72 [2005]
  • The New York State compact for learning and learning styles
    Quinn 1 ~ 2 [1993]
  • Practical Approaches to Using Learning Styles in Higher Education
    Griggs [2000]
  • Making sense of style
    O'Neil 4 ~ 9 [1990]
  • Looking at type and learning styles Center for Applicationss of Psychological Type 성격유형과 학습스타일 한국심리검사연구소
    [2000]
  • Learning styles in on-room school
    [1993]
  • Learning and teaching styles in engineering education Online at http
    674 ~ 681 [1988]
  • Learning and teaching styles in college science education
    Journal of College Science Teaching Online at http 286 ~ 290 [1993]
  • Index of Learning Styles Online at http
    [1994]
  • In National Association of Secondary School Principals diag (sing and prescribing programs)
    [1979]
  • In National Association of Secondary School Principals
    [1979]
  • How we turned around a problem school
    34 ~ 36 [1992]
  • Experience as the source of learning and development
    [1984]
  • Examination of a learning style topology Research in Higher Education
    417 ~ 429 [1987]
  • Effects of learning-style awareness and responsive study strategies on achievement incidence of study and attitudes of suburban eight-grade students 13 (2)
    37 ~ 49 [2000]
  • Effects of learning style intervention on students' retention and achievement
    Journal of College Student Development 364 ~ 369 [1994]
  • Development of a self-report inventory for assessing individual differences in learning processes
    Ramanaich Ribich Schmeck 413 ~ 431 [1977]
  • Depth of processing and retention of words in episodic memory
    Craik Tulving Journal of Experimental Psychology 268 ~ 294 [1975]
  • Are cognitive styles still in style? American Psychologist 52 (7)
    700 ~ 712 [1997]
  • Applications, Reliability and Validity of the Index of Learning Styles 21 (1)
    103 ~ 112 [2002]
  • Applications of the Myers-Briggs Type Indicator in higher education
    [1987]
  • A synthesis of learning style research involving the MBTI 8
    2 ~ 15 [1984]
  • A rational approach to developing and assessing theconstruct validity of a student learning style scales instrument
    Grasha Riechmann Journal of Psychology : 213 ~ 223 [1974]
  • A practical guide to learning styles Center for Applications of Psychological Type
    [1982]