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온라인 소비자 구매행동에서 제품관여도의 조절효과에 관한 연구
김종욱(Jonguk Kim)
박상철(Sang Cheol Park)
이원준( Won Jun Lee )
2005년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
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논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
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저자
김종욱(Jonguk Kim)
박상철(Sang Cheol Park)
이원준( Won Jun Lee )
참고문헌( 70)
유사주제 논문( 2,292)
경영관리 2,292건
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온라인 소비자 구매행동에서 제품관여도의 조절효과에 ...
' 온라인 소비자 구매행동에서 제품관여도의 조절효과에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
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주제
경영관리
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주제별 논문영향력
논문영향력
주제
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주제별 논문영향력
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경영관리
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' 온라인 소비자 구매행동에서 제품관여도의 조절효과에 관한 연구'
의 참고문헌
인터넷상에서 경험하는 감정적 반응의 상호작용효과가 고객행동에 미치는 영향:고객의 감각추구성향을 중심으로
김상희
서문식
18 (1) 77 ~ 111
[2003]
인터넷 쇼핑몰에서 위험지각과 품질지각이 구매의도에 미치는 영향 -보증신뢰성, 지각된 정보의 양, 주관적 지식을 중심으로 -
박유식
한명희
(16) 59 ~ 84
[2001]
인터넷 쇼핑몰 방문행동과 구매행동간의 관계에서 제품 유형의 조절효과 마케팅 연구
19 (2) 3 ~ 22
[2004]
이동통신서비스에서 전환장벽이 고객유지에 미치는 조절효과에 관한 실증연구
김문구
박명철
박종현
정동헌
13 (3) 108 ~ 130
[2003]
웹쇼핑몰 사이트 신뢰도의 결정요인과 구매의향에 미치는 영향에 관한 시뮬레이션 접근방법
윤성준
29 (3) 353 ~ 376
[2000]
소비자 행동의 이해
홍성태
[1992]
소비자 행동론
임종원
[2006]
상호작용효과를 포함한 다중회귀분석에서 주 효과의 검증에 대한 연구 경영학연구
23 (4) 301 ~ 330
[1994]
국내 인터넷 쇼핑 시장 분석 및 전망
김민창
김재경
문성배
박용우
유선실
정부연
홍동표
[2004]
광고효과의 조절변수로서 인지욕구와 감성강도의 평가
이학식
이호배
정주훈
13 (1) 105 ~ 131
[1998]
박사
고객불평처리 프로세스의 효과성 분석 : 인과효과와 조절효과를 중심으로
백종득
33 (5) 1489 ~ 1521
[2004]
경영연구에 있어서 조절효과검증에 관한 연구
한인수
25 (2) 137 ~ 153
[2003]
e-satisfaction:An Initial Examination 76 (3)
309 ~ 322
[2000]
e-Loyalty : Your secret weapon on the Web
한국능률협회 컨설팅
78 (4) 105 ~ 113
[2000]
and P.W. Miniard
What Trust Means in E-Commerce Customer Relationship:An Interdisciplinary Conceptual Typology 6 (2)
35 ~ 59
[2001]
Upper Saddle River
[2002]
Trust and TAM in Online Shopping: An Integrated Model 27 (1)
Gefen, D. E
51 ~ 90
[2003]
The nature and social uses of theInternet: A qualitative investigation
Lukas
Maignan
The Journal of Consumer Affairs 31 (2) 346 ~ 371
[1997]
The Internet as Marketing Tool
Journal of Marketing Theory & Practice
[1998]
The Impact of Television Advertising:Learning without Involvement 29
349 ~ 356
[1967]
The Impact of Product Category on Customer Dissatisfaction in Cyberspace 9 (5)
635 ~ 651
[2003]
The Effects of Information Format and Shopping Task on Consumers’ Online Shopping Behavior:A Cognitive Fit Perspective
Journal of Management Information Systems 21 (3) 149 ~ 184
[2004]
The Effectiveness of Commercial Internet Web Sites:An User’s Perspective 8 (3)
219 ~ 228
[1998]
The Dimensionality of Beliefs toward Advertising in General
Journal of Advertising 18 (1) 26 ~ 35
[1989]
Television Shopping for Apparel in the United Sates:Effects of Perceived Amount of Information on Perceived Risk and Purchase Intentions 28 (3)
301 ~ 330
[2000]
Social Attitudes and Identification
[1947]
Selling Home Entertainment on the Internet 17 (3)
233 ~ 248
[2000]
R.L. Tatham
Profiling User Responses to Commercial Web Sites
Eighmey
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Predicting Product Purchase & Usage:The Role of Perceived Control Advances in Consumer Research 26
576 ~ 583
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Models of the Retail Location Process: A Review
Craig
Ghosh
McLafferty
Journal of Retailing 5 ~ 36
[1984]
Measuring the Customer Experience in Online Environments:A Structural Modeling Approach 19 (1)
22 ~ 42
[2000]
Marketing in HypermediaComputer-MediatedEnvironment:ConceptualFoundations
Hoffman
P.Novak
Journal of Marketing 60 50 ~ 68
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Key dimensions of business-to-consumer web sites 39
457 ~ 465
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Journal of Marketing Research 22
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Journal of Consumer Research 12 (3)
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[1985]
Journal of Advertising Research 16
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[1976]
Internet Retail Store Design:How the User Interface Influences Traffic and Sales 5 (2)
[1999]
Intention and Behavior:An Introduction to Theory and Research
[1975]
In Pursuit of Moderation:Nine Common Errors and Their Solutions 27 (3)
470 ~ 501
[2003]
Identification and Analysis of Moderator Variables
Subhash Sharma
Journal of Marketing Research 53 (3) 291 ~ 300
[1981]
Exploring the Factors Associated with Web Site Success in the Context of Electronic Commerce 38 (4)
421 ~ 432
[2000]
Evidence of the Effect of Trust Building Technology in Electronic Markets:Price Premium and Buyer Behavior 26 (3)
243 ~ 268
[2002]
Englewood Cliffs
[1980]
Effects of Involvement in On-line Brand Evaluations:A Stronger Test of the ELM Advances in Consumer Research 22
435 ~ 439
[1995]
E-commerce:The Role of Familiarity and Trust 28
725 ~ 737
[2000]
Development and Testing a Model of Consideration Set Composition
Journal of Marketing Research 28 (4) 429 ~ 441
[1987]
Developing and Validating an Instrument for Measuring User-perceived Web Quality 39
467 ~ 476
[2002]
Cross-Category Effects of Simulation on the Shopping Experience:An Application to Internet Shopping
Consumer Reaction to Electronic Shopping on the WWW
Peter A.Todd
Sirrka
International Journal of Electronic Commerce 1 (2) 59 ~ 88
[1997]
Consumer Behavior in Web-Based Commerce: An Empirical Study
Koufaris
P.A.LaBarbera
International Journal of Electronic Commerce 6 (2) 115 ~ 124
[2001]
Consumer Acceptance of Electronic Commerce:Integrating Trust and Risk with the Technology Acceptance Model 7 (3)
101 ~ 134
[2003]
Central and Peripheral Routes to Advertising Effectiveness: the Moderating Role of Involvement
Petty
Journal of Consumer Research 10 135 ~ 145
[1983]
Building Effective Online Marketplace with Institution- Based Trust 15 (1)
37 ~ 59
[2004]
Behavioral Learning Theory; It's Relevance to Marketing and promotion
Rothschild
Journal of Marketing 45 (2) 70 ~ 78
[1981]
B2C 전자상거래에서 고객신뢰의 영향요인과 구매의도에 대한 신뢰의 매개역할 13 (4)
유일
49 ~ 72
[2003]
Attitudes toward Online Shopping and the Internet 21 (4)
259 ~ 271
[2002]
Attitude toward the Site“
Chen
Wells
Journal of Advertising Research 39 (5) 27 ~ 38
[1999]
Applying the technology acceptance model and flow theory to online consumer behavior 13 (2)
205 ~ 223
[2002]
Applied Regression Analysis and Other Multivariable Methods, 3rd ed, Pacific Grove
[1998]
Antecedents of B2C Channel Satisfaction and Preference:Validating e-Commerce Metrics 13 (3)
316 ~ 333
[2002]
An Integrative Model of Organizational Trust Academy of Management Review 20 (3)
709 ~ 734
[1995]
An Examination of the Nature of Trust in Buyer- Supplier Relationship
Journal of Marketing 61 (2) 35 ~ 51
[1997]
Alternative Attractiveness and Experience As Moderators of Relationship Commitment in Professional
International Journal of Service Industry Management 11 (5) 470 ~ 490
[2000]
Advertising value and Advertising on the Web
Robert
Journal of Advertising Research 36 (5) 21 ~ 35
[1996]
A Preliminary Investigation into Pre & Post Purchase Risk perception & Reduction
European Journal of Marketing . and p. boustani 28 (1) 56 ~ 71
[1994]
A Generalized Solution for Approximating the Power to Detect Effects of Categorical Moderator Variables Using Multiple Regression 4
291 ~ 323
[2001]
A Comparison of Internet & Conventional Retailers 46 (4)
563 ~ 585
[2000]
A Circumflex Model of Affect
Russell
Journal of Personality & Social Psychology 29 1161 ~ 1178
[1980]
' 온라인 소비자 구매행동에서 제품관여도의 조절효과에 관한 연구'
의 유사주제(
) 논문