포괄적 음악교육에 기초한 유아의 음악적 능력 증진 프로그램 개발 및 효과
'
포괄적 음악교육에 기초한 유아의 음악적 능력 증진 프로그램 개발 및 효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
3,700
|
7
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
유아 및 초등교육
|
3,700
|
0
|
|
계 |
|
3,700
|
0
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
7
|
|
'
포괄적 음악교육에 기초한 유아의 음악적 능력 증진 프로그램 개발 및 효과' 의 참고문헌
-
-
-
-
-
박사
-
-
박사
-
-
유아의 음악능력과 음악보존개념의 발달(Ⅱ)가정에서의 음악교습과 유아교육기관에서의 음률교육이 미치는 영향을 중심으로
[1991]
-
유아의 음악능력 발달에 미치는 가정의 음악적 환경 요인
-
-
유아음악교육의 과거, 현재, 미래
(18) 91 ~ 104
[1999]
-
-
-
-
-
-
-
-
-
개념적 접근에 의한 음악 학습활동이 유아의 음감 청취력에 미치는영향
-
measurement and evaluation of music aptitude
[1987]
-
-
The effects of specific tonal pattern training onsinging and aural discrimination abilities of first grade children
-
The effect of a training program on five-year-old's conservation of musical concepts
-
Short-term music instruction and young children's developmental music aptitude 29 (5)
219 ~ 223
[1981]
-
Seashore measures of musical talents
-
-
Psychological foundations of musical behavior Psychology of music
32 ~ 57
[1979]
-
Office of Education Bureau of Research
[1970]
-
Musical characteristics of children
-
Music in Childhood
[1995]
-
MMCP 이론에 근거한 유아기 음악학습 지도 방안
-
MMCP 이론에 근거한 유아 음악교육의 학습지도방안
-
박사
-
MENC position statement on early childhood education
-
Kod?ly교수법을 활용한 유아음악지도의 효과
[2001]
-
Innovation in the music classroom Psychology of Music
25 ~ 33
[1984]
-
박사
-
-
Effects of learning modalities on melodic and rhythmic retention and on vocal pitch-matching by pre-school children
-
Effect of vocal vibrato and performer's sex on children's music preference 34
222 ~ 237
[1986]
-
Developmentally appropriate music practice 56 (3)
32 ~ 36
[2001]
-
Designing objective research of music education
-
Dalcroze와 Orff의 리듬지도방법의 효과
[2002]
-
Constructions of musical ability Bulletin of the Council for Research in Music Education 153-154[Summer-Fall] 153 (154)
102 ~ 108
[2002]
-
Approaches to classroom music for children
-
Application of Orff and Dalcroze Activities in Preschool Children Do They Affect the Level of Rhythmic Ability? 60 (2)
[2003]
-
An objective psychology of music
-
An analysis of the characteristics of infant-childsinging expressions
-
A study of the Kod?ly approach to music teaching and an investigation of four approaches to the teaching of selected skills in first grad
[1987]
-
-
A personal retrospective on the MMCP 88 (1)
24 ~ 27
[2001]
-
-
박사
'
포괄적 음악교육에 기초한 유아의 음악적 능력 증진 프로그램 개발 및 효과'
의 유사주제(
) 논문