초등학생의 과학에 대한 인지모니터링 기능의 효율성 분석

논문상세정보
' 초등학생의 과학에 대한 인지모니터링 기능의 효율성 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 지도법, 연구법 및 교육, 교육자료
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
283 1

0.0%

' 초등학생의 과학에 대한 인지모니터링 기능의 효율성 분석' 의 참고문헌

  • 박사
  • 초인지 획득 프로그램이 초등학생의 초인지 수준 학업성취 및 자기 효능감에 미치는 효과
    장병훈 [1999]
  • 초인지 전략 수업 모형의 탐색 및 효과 분석
    심재학 [1994]
  • 초인지 인지전략과 수행간의 관계
    [1998]
  • 박사
  • 제 7 감각을 기르자
    김순혜 scottish council for research in education also in Scottish Educational Review 75 ~ 87 [1994]
  • 상대론 기초 개념 변화에 있어서 초인지 역할
    박종원 [1992]
  • 메타인지와 학업성취도와의 관계분석
    [1989]
  • 메타인지 훈련이 귀인양식,자기효능감 및 수학적 문제해결력에 미치는 효과
    김애경 [1996]
  • 메타인지 개념의 수학교육적 고찰
    [1996]
  • and how to remember A problem of metacognition Advances in instructional psychology k 1 (wing when)
    77 ~ 165 [1978]
  • The role of metacognitive knowledge in learning, teaching, and assessing. 41 (4)
    219 ~ 225 [2002]
  • The metacognitive knowledge of distance learners
    White 37 ~ 46 [1999]
  • The effects of cognitive and metacognitive strategy instruction on the mathematical problem solving of middle school students with learning disabilities 25
    230 ~ 248 [1992]
  • Teaching college students to be self-regulating. In
    57 ~ 85 [1998]
  • Self-evaluation:Involving students in their own learning 18
    195 ~ 199 [2002]
  • Perspectives on the development of metamemory and cognition
    [1977]
  • Off-line metacognition: A domain-specific retardation in young children with learning disabilities?. 25 (2)
    123 ~ 139 [2002]
  • Metalearning and metaknowledgies to help student learn how to learn
    163 ~ 188 [1985]
  • Metacognition and cognitive monitoring:A new area of cognitive development inquiry 34
    906 ~ 911 [1979]
  • M eas uring m etacognition: Validation of theass essm ent of cog nition m onitoring eff ectiveness
    Osborne [1998]
  • LOGO 프로그래밍의 안내적 교수법을 통한 인지적 모니터링 전략 7 (1)
    161 ~ 180 [1991]
  • Individual differences in memory-monitoring accuracy 11 (4)
    365 ~ 377 [1999]
  • Executive control processes in reading
    119 ~ 133 [1981]
  • Effects of strategy trainingon metamemory among learning disabled students
    Freeman Graham Harris 332 ~ 388 [1988]
  • Developing independence in learning
    56 ~ 60 [1992]
  • Cognition and metacognition 6 (1
    2) 167 ~ 174 [2000]
  • Assist learners who are strategy-inefficient 36 (3)
    182 ~ 185 [2001]
  • Assessing metacognitive knowledge monitoring. In 7
    18 ~ 31 [1996]