중학교 과학 수업에서 교사와 학생의 언어적 상호작용 분석
'
중학교 과학 수업에서 교사와 학생의 언어적 상호작용 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
283
|
16
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
지도법, 연구법 및 교육, 교육 ...
|
286
|
0
|
|
계 |
|
286
|
0
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
16
|
|
'
중학교 과학 수업에서 교사와 학생의 언어적 상호작용 분석' 의 참고문헌
-
-
-
-
-
-
The development understanding in the classroom
[1987]
-
The Social Construction of School Science Images of Science in Science Education
126 ~ 136
[1989]
-
Radical constructivism: A way of learning
[1995]
-
Peer Collaboration Versus Teacher-directed Instruction: How Two Methodologies Engage Students in the learning process 13 (1)
27 ~ 32
[1998]
-
One class, many world 21 (1)
59 ~ 75
[1999]
-
Mind in society:The development of higher psychological process
-
Learning in science - from behaviorism towards social constructivism and beyond. In
[1998]
-
From alternative epistemologies to practice in education : Rethinking What it means to teach and learn. In
331 ~ 349
[1995]
-
Discourse Patterns and Collaborative Scientific Reasoning in Peer and Teacher-Guided Discussions 17 (4)
379 ~ 432
[1999]
-
Constructivist approaches to science teaching
-
Assessment and learning: Differences and relationship between formative and summative assessment 4 (3)
365 ~ 379
[1997]
-
Analysing discourse in the science classroom. In
126 ~ 142
[2000]
'
중학교 과학 수업에서 교사와 학생의 언어적 상호작용 분석'
의 유사주제(
) 논문