-
-
저자
손연아
김경란
민병미
최돈형
-
제어번호
45044032
-
학술지명
초등과학교육
-
권호사항
Vol.
24
No.
2
[
2005
]
-
발행처
한국초등과학교육학회
-
발행처 URL
http://www.keses.or.kr
-
자료유형
학술저널
-
수록면
174-182
(
9쪽)
-
언어
Korean
-
출판년도
2005
-
KDC
407.05
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
한국학술정보
'
초등교사의 환경관련 수업에 대한 교사전문성' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
283
|
2
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
지도법, 연구법 및 교육, 교육 ...
|
286
|
0
|
|
계 |
|
286
|
0
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
2
|
|
'
초등교사의 환경관련 수업에 대한 교사전문성' 의 참고문헌
-
초등학교 교육과정 해설(Ⅳ) - 수학, 과학, 실과
[1999]
-
-
과학과 교육 내실화 방안 연구 좋은 수업 사례에 대한 질적 연구
[2002]
-
-
Trainee teachers' perception of their knowledge about expert teaching 42 (3)
287 ~ 308
[2000]
-
-
Teacher voice and ownership of curriculum change 33
551 ~ 567
[2001]
-
-
Responsible Citizenship and the Affective Domain in Environmental Education 15 (1)
148 ~ 155
[2002]
-
Mutualism:a different agenda for environmental and science education 24 (11)
1201 ~ 1215
[2002]
-
Mentoring in Environmental Education 50 (3)
18 ~ 19
[2004]
-
Environmental Education-appropriate vehicle for teaching science 30 (2)
18 ~ 23
[2002]
-
Environment in the curriculum the politics of change in the Pan-Canadian science curriculum development process 24 (11)
1239 ~ 1254
[2002]
-
ENVISION:the effectiveness of a dual-level professional development model for change teacher practice 10 (4)
471 ~ 492
[2004]
-
An instructional model for environmental education and possibilities in environmental education
[1994]
-
A rationale for using personal relevance as a science curriculum focus in schools 89 (2)
144 ~ 156
[1989]
-
A Guide to Curriculum Planning in Environmental Education Wisconsin Department of Public Instruction
[1986]
'
초등교사의 환경관련 수업에 대한 교사전문성'
의 유사주제(
) 논문