과학영재학교 교수활동에 관한 학생인식 및 과학수업에서 상호작용 유형

박수경 2005년
논문상세정보
' 과학영재학교 교수활동에 관한 학생인식 및 과학수업에서 상호작용 유형' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 지구
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
31 6

0.0%

' 과학영재학교 교수활동에 관한 학생인식 및 과학수업에서 상호작용 유형' 의 참고문헌

  • What matters in curriculum forgifted learners Reflection on theory
    126 ~ 135 [1997]
  • The educationaldefinition of giftedness and its policy implications. In R. J. Sternberg Conceptions of giftedness
    12 ~ 33 [1986]
  • The cognitive-affective interactionmodel for enriching gifted programs. In J. S. Renzulli Systems and models for developing programs forthe gifted and talented
    461 ~ 484 [1986]
  • Methods andmaterials for teaching the gifted. Waco
    8 ~ [2001]
  • Knowledge growth in teaching
    Shulman Educational Researcher 4 ~ 14 [1986]
  • Introduction andoverview. In N. Colangelo & G. A. Davis
    3 ~ 23 [1997]
  • Creativity in the classroom: Schools of
    45 ~ [1995]