감정적 반응이 공익광고의 효과에 미치는 영향

김성훈 2005년
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' 감정적 반응이 공익광고의 효과에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
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' 감정적 반응이 공익광고의 효과에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 형용사 서술의미의 구조에 관한 연구 - 정서 관련어휘를 중심으로
    이만영 이홍철 한국심리학회지 118 ~ 138 [1990]
  • 정서의 구조: 한국어 정서단어 분석
  • 유우머소구방법이 광고효과에 미치는 영향 수도권지역의 청소년을 중심으로
    중앙대학교 석사학위논문 [1986]
  • 심각성 소구가 태도형성 과정에 미치는 영향: 공감및 감성강도를 중심으로
    이호배 정주훈 10 (4) 35 ~ 57 [1999]
  • 스키 리조트내에서의 소비자 감정적 반응의 자극요인과 반응요인에 관한 연구
    8 (1) 59 ~ 78 [1997]
  • 소비관련 감정척도의 개발 마케팅 연구
    17 (3) 55 ~ 91 [2002]
  • 문화유형과 정서의 차이 한국인의정서 이해를 위한 시론 심리과학
    6 6 (2) 1 ~ 43 [1997]
  • Toward a Consensual Structure of Mood 98
    219 ~ 235 [1985]
  • Toward Understandingthe Role of Affect in Cognition in Handbook of Social Cognition
    M. Alice [1984]
  • TheMarketinf of Social Causes Journal of Marketing
    Karen 44 ~ [1980]
  • The power of feelings inunderstanding advertising effects
    Edell Marian Chapman Burke Journal of consumer research [1987]
  • The Varieties of Consumption Experiences Two Typologiesof Emotion in Consumer Behavior
    J. William 394 ~ 404 [1986]
  • The Roleof Emotions in Marketing 27 (2)
    184 ~ 206 [1999]
  • TV광고에서 유우머소구의 효과- 진 통제광고를 중심으로
    한양대학교 대학원 석사학위논문 [1988]
  • T he Impact of Feelings on Ad Based Affect andCognition
    Burke J.Edell 69 ~ 83 [1989]
  • Product/Consumption-Based Affective Response and RepurchaseProcesses
    Westbrook 14 258 ~ 270 [1987]
  • Measuring Emotionsin the Consumption Experience 24
    Richins,L. Marsha 127 ~ 146 [1997]
  • Marketing for NonprofitOrganization. Englewood Cliffs
    Kotler [1975]
  • Journal of Retailing don (van)
    283 ~ 294 [1994]
  • Journal of Marketing
    Malaviya Meyers-Levy 56 ~ 70 [1999]
  • Influencing theDecision to Reduce Alcohol Consumption Advanced in Consumer Research
    413 ~ 418 [1993]
  • Humor in Advertising: The Moderating Role of Prior Brand Evaluation
    Chattopadhyay Kunal Basu 466 ~ 476 [1990]
  • Human emotion
    Lzard [1977]
  • How they affectreactions to commercials. Journal of Consumer Research
    Goldberg 387 ~ 403 [1987]
  • Ethnographic접근방식을통한 쇼핑행위에 관한 탐색적 연구 확장된 개념 감정의 다양성 동기의 다양성 소비자학 연구
    45 ~ 62 [1994]
  • Emotion in the Human Face
    김애리 [1972]
  • Assessing the role of emotionsas mediators of consumer responses toadvertising. Journal of consumer research
    Holbrook 404 ~ 420 [1987]
  • Are Product Attribute Beliefs theOnly Mediators of Advertising Effects onBrand Attitude Journal of Marketing Research
    Mitchell 318 ~ 332 [1981]
  • Animals to Man
    1171 ~ 1190 [1972]
  • Affective and Semantic Components in Political Person Perception
    Abelson S.T.Fiske Journal of Personality and Social Psychology 619 ~ 630 [1982]
  • Affective and Cognitive Factors in Preferences
    H.Markus Zajonc Journal of Consumer Research 121 ~ 131 [1982]
  • Affective Response Mediating Acceptance of Advertising
    Batra Ray Journal of consumerresearch 13. 234-249 [1986]
  • A Semantic Atlas ofEmotional Concepts 5
    330 ~ [1975]
  • A Naturalistic Inquiry into Buyerand Seller Behavior at a Swap Meet 14
    449 ~ 530 [1988]
  • A Cognitive Modelof Antecedents and Consquences of Satisfaction Decisions 17
    Oliver,L. Richard 460 ~ 469 [1980]