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감정적 반응이 공익광고의 효과에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
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동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
2,291
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10
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주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
경영관리
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2,293
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0
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계 |
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2,293
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0
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* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
10
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감정적 반응이 공익광고의 효과에 미치는 영향' 의 참고문헌
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형용사 서술의미의 구조에 관한 연구 - 정서 관련어휘를 중심으로
이만영
이홍철
한국심리학회지 118 ~ 138
[1990]
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유우머소구방법이 광고효과에 미치는 영향 수도권지역의 청소년을 중심으로
중앙대학교 석사학위논문
[1986]
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심각성 소구가 태도형성 과정에 미치는 영향: 공감및 감성강도를 중심으로
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스키 리조트내에서의 소비자 감정적 반응의 자극요인과 반응요인에 관한 연구
8 (1) 59 ~ 78
[1997]
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소비관련 감정척도의 개발 마케팅 연구
17 (3) 55 ~ 91
[2002]
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문화유형과 정서의 차이 한국인의정서 이해를 위한 시론 심리과학
6 6 (2) 1 ~ 43
[1997]
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Toward a Consensual Structure of Mood 98
219 ~ 235
[1985]
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Toward Understandingthe Role of Affect in Cognition in Handbook of Social Cognition
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TheMarketinf of Social Causes Journal of Marketing
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The power of feelings inunderstanding advertising effects
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The Varieties of Consumption Experiences Two Typologiesof Emotion in Consumer Behavior
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The Roleof Emotions in Marketing 27 (2)
184 ~ 206
[1999]
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TV광고에서 유우머소구의 효과- 진 통제광고를 중심으로
한양대학교 대학원 석사학위논문
[1988]
-
T he Impact of Feelings on Ad Based Affect andCognition
-
Product/Consumption-Based Affective Response and RepurchaseProcesses
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Measuring Emotionsin the Consumption Experience 24
-
Marketing for NonprofitOrganization. Englewood Cliffs
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Journal of Retailing don (van)
283 ~ 294
[1994]
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Influencing theDecision to Reduce Alcohol Consumption Advanced in Consumer Research
413 ~ 418
[1993]
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Humor in Advertising: The Moderating Role of Prior Brand Evaluation
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How they affectreactions to commercials. Journal of Consumer Research
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Ethnographic접근방식을통한 쇼핑행위에 관한 탐색적 연구 확장된 개념 감정의 다양성 동기의 다양성 소비자학 연구
45 ~ 62
[1994]
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Emotion in the Human Face
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Assessing the role of emotionsas mediators of consumer responses toadvertising. Journal of consumer research
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Are Product Attribute Beliefs theOnly Mediators of Advertising Effects onBrand Attitude Journal of Marketing Research
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Animals to Man
1171 ~ 1190
[1972]
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Affective and Semantic Components in Political Person Perception
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Affective and Cognitive Factors in Preferences
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Affective Response Mediating Acceptance of Advertising
Batra
Ray
Journal of consumerresearch 13. 234-249
[1986]
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A Semantic Atlas ofEmotional Concepts 5
330 ~
[1975]
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A Naturalistic Inquiry into Buyerand Seller Behavior at a Swap Meet 14
449 ~ 530
[1988]
-
A Cognitive Modelof Antecedents and Consquences of Satisfaction Decisions 17
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감정적 반응이 공익광고의 효과에 미치는 영향'
의 유사주제(
) 논문