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개인 특성이 인터넷 쇼핑몰 사용의도에 미치는 영향
서창교
성석주
2004년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
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연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
서창교
성석주
참고문헌( 34)
유사주제 논문( 2,292)
경영관리 2,292건
인용/피인용
개인 특성이 인터넷 쇼핑몰 사용의도에 미치는 영향
' 개인 특성이 인터넷 쇼핑몰 사용의도에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
경영관리
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논문피인용 총횟수
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2,291
28
0.0%
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주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
경영관리
2,293
0
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계
2,293
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' 개인 특성이 인터넷 쇼핑몰 사용의도에 미치는 영향'
의 참고문헌
혁신기술수용모델(TAM)을 응용한 인터넷쇼핑행동 고찰
구동모
13 (1) 141 ~ 170
[2003]
전자상거래 통계조사 결과
[2004]
인터넷의 수용요인에 관한 실증적 연구
박순창
이재록
정경수
29 (4) 885 ~ 909
[2000]
인터넷 쇼핑몰의 정보기술적 특성이 사용자의 방문 및 이용 빈도에 미치는 영향
김지연
서창교
이형석
13 (3) 195 ~ 211
[2003]
사회과학 조사방법론
채서일
[1990]
기술수용모델의 확장과 사용자의 정보시스템 수용
이정섭
장시영
32 (5) 1415 ~ 1452
[2003]
Why don‘t men ever stop to ask for directions? Gender, social influence, and their role in technology acceptance and usage behavior 24 (1)
115 ~ 139
[2000]
Web retailing adoption: exploring the nature of internet users Web retailing behaviour (10)
81 ~ 94
[2003]
Using perceived ease of use and perceived usefulness to predict acceptance of the World Wide Web 30 (1-7)
629 ~ 630
[1998]
User acceptance of microcomputer technology: an empirical test 21 (1)
73 ~ 90
[1993]
User Acceptanceof Computer Technology: A comparison of Two Theoretical Model
Davis
982 ~ 1003
[1989]
Training end- users: an exploratory study 11 (4)
547 ~ 559
[1987]
Toward an understanding of the behavioral intention to use an information system 28 (2)
357 ~ 389
[1997]
Time flies when youre having fun: cognitive absorption and beliefs about information technology usage 24 (4)
665 ~ 694
[2000]
The effects of self-efficacy on computer usage 23 (6)
587 ~ 605
[1995]
The affecting factors on the adoption of object-oriented computing: the case of programming experience and personal innovativeness 10 (1)
243 ~ 255
[2001]
Testing the determinants of microcomputer usage via a structural equation model 11 (4)
87 ~ 114
[1995]
Perceived Usefulness, Perceived Ease of Use, and User Acceptance of Information Technology 13 (3)
Davis,F.D
319 ~ 340
[1989]
Microcomputer Playfulness: Development of a Measure with Workplace Implications 16 (2)
Webster,J
201 ~ 226
[1992]
Intrinsic and extrinsic motivation in internet usage 27
25 ~ 37
[1999]
Individual differences and MIS success: a review of the empirical literature 25 (10)
966 ~ 979
[1979]
Individual adjustment to information-driven technologies: a critical review 14 (1)
79 ~ 100
[1990]
Hedonic and utilitarian motivations for online retail shopping behavior 77
511 ~ 535
[2001]
Gender difference in the perception and use of E-mail: an extension to the technology acceptance model 21 (4)
389 ~ 400
[1997]
Extrinsic and intrinsic motivation to use computers in the workplace 22 (14)
1111 ~ 1132
[1992]
Extending the TAM for a World-Wide-Web Context 38
217 ~ 230
[2001]
Enticing online consumers: an extended technology acceptance perspective 39 (8)
705 ~ 719
[2002]
Computer Self-Efficacy: Development of a Measure and Initial Test 19 (2)
Compeau,D.R
189 ~ 211
[1995]
Are Individual differences germane to the acceptance of new information technologies? 30 (2)
361 ~ 391
[1999]
Applying the technology acceptance model and flow theory to online consumer behavior 13 (2)
205 ~ 223
[2002]
An empirical study of the relationships among end-user information systems acceptance
Journal of Management Information Systems 12 189 ~ 202
[1995]
A motivational model of microcomputer usage 13 (1)
127 ~ 143
[1996]
A feedback model to understand information system usage 33 (4)
213 ~ 224
[1998]
A conceptual and operational definition of personal innovativeness in the domain of information technology 9 (2)
204 ~ 215
[1998]
' 개인 특성이 인터넷 쇼핑몰 사용의도에 미치는 영향'
의 유사주제(
) 논문