총체적 언어교육에 대한 몇 가지 오해

이재승 2005년
논문상세정보
    • 저자 이재승
    • 제어번호 45028493
    • 학술지명 청람어문교육
    • 권호사항 Vol. 30 No. - [ 2005 ]
    • 발행처 청람어문교육학회
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 125-147 ( 23쪽)
    • 언어 Korean
    • 출판년도 2005
    • KDC 710.7
    • 등재정보 KCI등재
    • 판매처 한국학술정보
    유사주제 논문( 1,053)
' 총체적 언어교육에 대한 몇 가지 오해' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 한국어 고어, 방언
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
957 4

0.1%

' 총체적 언어교육에 대한 몇 가지 오해' 의 참고문헌

  • 학습자 중심의 국어 교육
    [1997]
  • 통합 언어의 개념과 국어교육에의 시사점
    이재승 한국국어교육연구회 [1992]
  • 총체적 언어 학습
    박성방 [1995]
  • 총체적 언어 문학적 접근을 중심으로
    [2003]
  • 전체 언어에서 전체란 무엇인가
    Goodman [1993]
  • 글쓰기 교육의 원리와 방법
    이재승 [2002]
  • 국어교육의 원리와 방법
    이재승 [1997]
  • Whole language strategies for secondary students
    [1988]
  • Whole language in middle & secondary classrooms
    [1994]
  • Whole language and language experience approaches for beginning reading Review of Educational Research
    87 ~ 116 [1989]
  • What whole in whole language
    [1986]
  • What does the term whole language mean?Constructing a definition from the literature
    Bergeron Journal of Reading Behavior 301 ~ 330 [1990]
  • The influence of literacy-enriched play setting on preschoolers' engagement with written language
    [1990]
  • The effects of whole language instruction
    175 ~ 186 [1994]
  • Preparing the classroom enviroment to promote literacy during play
    537 ~ 554 [1990]
  • Literacy objects as cultural tools
    203 ~ 225 [1992]
  • From principles to practice
    [1994]
  • Author/audience interaction in the preschool
    Journal of Reading Behavior 311 ~ 349 [1989]