초등학생의 성공적 학급 생활을 위한 사회적 기술에 관한 교사의 기대

논문상세정보
    • 저자 노선옥 정희섭
    • 제어번호 45026127
    • 학술지명 특수교육연구
    • 권호사항 Vol. 11 No. 2 [ 2004 ]
    • 발행처 특수교육학회
    • 발행처 URL http://www.knise.kr
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 69-92 ( 24쪽)
    • 언어 Korean
    • 출판년도 2004
    • KDC 379.000
    • 등재정보 KCI등재
    • 소장기관 동국대학교 중앙도서관
    • 판매처
    유사주제 논문( 4,633)
' 초등학생의 성공적 학급 생활을 위한 사회적 기술에 관한 교사의 기대' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 특수교육
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
4,467 3

0.0%

' 초등학생의 성공적 학급 생활을 위한 사회적 기술에 관한 교사의 기대' 의 참고문헌

  • What do high school want? A study of expectations and standards Education and Treatment of Children
    Kerr 239 ~ 249 [1986]
  • The Walker-McConnell Scale of Social Competence and School Adjustment
  • Teacher perceptions of the prereferral intervention process 47
    Lane 148 ~ 155 [2003]
  • Teacher interruption behaviors during primary-grade oral reading 71
    Allington,R 371 ~ 777 [1980]
  • Teacher expected model behavior profiles
    Lambros [2000]
  • Teacher expectations of student behavior
  • Social skills assessment and instruction for students with emotional and behavioral disorders
    Gresham 242 ~ 258 [2002]
  • Secondary teachers' views on social competence 38 (3)
    Lane 174 ~ 186 [2004]
  • Pygmalion in classroom
    Rosenthal [1968]
  • Making schools effective for all students
    Hersh 147 ~ 188 [1983]
  • Looking in classroom
    Brophy Good [1984]
  • Inclusive schools movement and the radicalization of special education reform 60
    Fuchs,D 294 ~ 309 [1994]
  • Handbook of research on teaching
    128 ~ 375 [1986]
  • Full inclusion 21
    Forness 145 ~ 159 [1996]
  • Behavior analysis for lasting change
    Mayer [1991]
  • Antisocial behavior in schools
    Walker [1995]
  • A cross age perspective/Dimensions and types of social status
    557 ~ 570 [1982]
  • A construct score approach to the assessment of social competence
    Walker 448 ~ 474 [1992]