한국 중학생들의 성격과 성별이 영어 전략사용과 학업성취도에 미치는 영향

논문상세정보
' 한국 중학생들의 성격과 성별이 영어 전략사용과 학업성취도에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 영어
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,092 7

0.0%

' 한국 중학생들의 성격과 성별이 영어 전략사용과 학업성취도에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 한국 중,고등학생의 영어학습책략: 성격, 학습유형 및 인터넷 사용을 중심으로
    [2001]
  • 한국 고등학생들의 동기 및 학습책략유형과 영어능숙도와의 관계
    [2002]
  • 박사
  • 박사
  • 성격이 성인 영어학습자의 쓰기 과정에 미치는 영향
    [2000]
  • The influence of gender and motivation on EFL learning strategy use in Jordan. Language learning strategies around the world: Cross-cultural perspectives ho
    75 ~ 88 [1996]
  • The conceptual shift to learner-centered classrooms: Increasing teaching and student strategic awareness. Language learning strategies around the world: Cross-cultural perspectives
    107 ~ 117 [1996]
  • Personality variables and EFL proficiency 55 (4)
    93 ~ 107 [1998]
  • Personality types and language learning 46 (1)
    75 ~ 99 [1996]
  • Personality preferences and foreign language learning 72 (1)
    389 ~ 401 [1988]
  • Norby의 A primer of Jungian psychology
    [1980]
  • Methods for teaching learning strategies in the foreign language classroom. Language learning strategies around the world: Cross cultural perspectives
    175 ~ 187 [1996]
  • MBTI 개발과 활용
    한국심리검사연구소 [1995]
  • Learning strategies and other predictors of FSL proficiency among Afrikaans speakers in South Africa. Language learning strategies around the world: Cross-Cultural Perspectives
    61 ~ 74 [1996]
  • Korean EFL Learners’ perception and use of learning strategies
    [2001]
  • Introversion-Extroversion and the EFL proficiency of Japanese students 32 (1)
    109 ~ 132 [1982]
  • Influence of personality traits on second language learning based on the Five-Factor Model of personality 44 (2)
    209 ~ 237 [2000]
  • Individual differences in second-language learning
    Skehan [1989]
  • Implementing the cognitive academic language learning approach (CALLA ). Language learning strategies around the world: Cross cultural perspectives
    167 ~ 173 [1996]
  • Effects of sex differences and psychological type on adult language learning strategies
    1 ~ 13 [1989]
  • Correlates of language learning success 79 (1)
    67 ~ 89 [1995]
  • A guide to the development & use of the Myers-Briggs Type Indicator
    [1985]
  • A factor analytic study of language learning strategy use: Interpretations from information-processing theory and social psychology
    Nyikos Oxford 11 ~ 22 [1993]