아동의 인권 개념 형성에 비추어 본 초등사회과 인권 내용 적합성

구정화 2004년
논문상세정보
' 아동의 인권 개념 형성에 비추어 본 초등사회과 인권 내용 적합성' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 교육과정
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,438 4

0.0%

' 아동의 인권 개념 형성에 비추어 본 초등사회과 인권 내용 적합성' 의 참고문헌

  • 현대 시민교육의 목표로서 인권에 관한 연구
    송현정 [2004]
  • 인권교육의 기법 (Amnesty International Education for Freedom(1994). Shopping list of techniques in teaching human rights.)
    [1996]
  • 시민성의 내용과 형식으로서의 덕목과 합리성의 관계에 관한 연구
    김왕근 [1995]
  • 세계화와 다중시민성 교육이 관계에 관한 연구
    (28) 45 ~ 68 [1997]
  • 사회교육에서 ‘인권’ 교육의 방향에 관한 연구 교과서 분석을 중심으로
    (25) 95 ~ 116 [1997]
  • 사회과 동위개념의 효과적인 학습방법 연구
    구정화 [1995]
  • 경제적사회적 및 문화적 권리 규약에서 본 우리나라 사회권 보장에 관한 연구
    [1994]
  • an essential part of the social studies curriculum
    480 ~ 483 [1985]
  • University of Minnesota Press
    [1991]
  • The elementary years as an optimal period for learning about international human rights Law and the humanities in the elementary school
    94 ~ 100 [1980]
  • The challenge of human rights of education The challenge of human rights education
    245 ~ 255 [1991]
  • The International Congress on Education for Human Rights and Democracy
    [1993]
  • Teaching and learning about human rights in school
    177 ~ 185 [1986]
  • Teaching Strategies for the Social Studies
  • Paper presented at the Training session in Human Rights Education
    [1991]
  • Our world, our rights
    [1996]
  • National Council for the Social studies
    [1982]
  • Human rights education in schools Council of Europe
    [1984]
  • How can we teach human rights
    Schmidt-Sinns International Journal of Political Education 143 ~ 155 [1980]
  • Conformity as a function of age in preadolescents
    Strassberg Wiggen Journal of Social Psychology 61 ~ 66 [1973]
  • Conceptual change in elementary social studies a case study of fourth graders' understanding of human rights Theory and Research in Social Education
    74 ~ 95 [1994]
  • A thoery of justice
    [1971]
  • A modular approach to human rights teaching
    07 ~ [1987]