사회과 교사의 전문성 제고를 위한 교과 장학 개선에 관한 연구

논문상세정보
' 사회과 교사의 전문성 제고를 위한 교과 장학 개선에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 교육과정
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,438 7

0.1%

' 사회과 교사의 전문성 제고를 위한 교과 장학 개선에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 한국중학교 사회과 교실 수업에 대한 일상생활 기술적 사례 연구
    [1996]
  • 한 사회 교사의 교육과정 개발에 대한 사례 연구
    [1998]
  • 초중 고등학교의 경제교육관련 교육과정 및 교과서 분석 국민경제 교육연구소
    [1994]
  • 중등학교 교실수업의 분석과 교실 붕괴 방지를 위한 학교 정책 연구
    [2003]
  • 서울시교육연구원 교육전문직의 역할 연구
    [1995]
  • 교실 수업의 다중적 의미 : 교수 행위에 관한 세 가지 이론적 모델의 고찰
    [2003]
  • 교과의 개념과 성립과정
    교과교육학신론 [2001]
  • foundations of the new reform k (wledge and teaching)
    1 ~ 21 [1987]
  • Theory into Practice
    [1980]
  • The political role of the American school
    Wasburn 51 ~ 65 [1986]
  • The Struggle for The Social Studies Curriculum
    Ross 3 ~ 19 [1997]
  • Teachers, Research, and Curriculum Development",The Curriculum Studies Reader
    178 ~ 187 [1997]
  • Teacher as a curricular-instructional gatekeeper in social studies Handbook of Research on Social Studies Teaching and Learning
    237 ~ 248 [1991]
  • Teacher Thinking About Curriculum and Instruction: A Case Study Of A Secondary Social Studies Teacher
    Cornett 248 ~ 273 [1990]
  • Peering at history through different lenses: The role of disciplinary perspectives in teaching history
    Wilson Wineburg 525 ~ 539 [1988]
  • Implications from research: What should be taught in social studies" In J. Shaver & H. Berlak(Eds) Democracy, Pluralism, and the Social studies
    1 ~ 10 [1987]
  • History of teaching in social syudies Handbook of Research on Social Studies Teaching and Learning
    197-209 [1991]
  • Clinical supervision
    [1973]
  • Classroom activity in math and social studies University of Cicargo Press
    [1988]
  • Barriers to the promotion of higher order thinking in social studies o (sko)
    341 ~ 366 [1991]