사회과 교사의 전문성 제고를 위한 교과 장학 개선에 관한 연구
-
-
저자
모경환
박영석
-
제어번호
40134569
-
학술지명
사회과교육
-
권호사항
Vol.
43
No.
1
[
2004
]
-
발행처
한국사회과교육연구학회
-
발행처 URL
http://www.socialstudies.or.kr
-
자료유형
학술저널
-
수록면
61-85
(
25쪽)
-
언어
Korean
-
출판년도
2004
-
KDC
374.305
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
누리미디어
'
사회과 교사의 전문성 제고를 위한 교과 장학 개선에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
1,438
|
7
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
교육과정
|
1,438
|
2
|
|
계 |
|
1,438
|
2
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
5
|
|
'
사회과 교사의 전문성 제고를 위한 교과 장학 개선에 관한 연구' 의 참고문헌
-
한국중학교 사회과 교실 수업에 대한 일상생활 기술적 사례 연구
[1996]
-
한 사회 교사의 교육과정 개발에 대한 사례 연구
[1998]
-
초중 고등학교의 경제교육관련 교육과정 및 교과서 분석 국민경제 교육연구소
[1994]
-
-
중등학교 교실수업의 분석과 교실 붕괴 방지를 위한 학교 정책 연구
[2003]
-
서울시교육연구원 교육전문직의 역할 연구
[1995]
-
-
-
교실 수업의 다중적 의미 : 교수 행위에 관한 세 가지 이론적 모델의 고찰
[2003]
-
-
교과의 개념과 성립과정
교과교육학신론
[2001]
-
foundations of the new reform k (wledge and teaching)
1 ~ 21
[1987]
-
Theory into Practice
[1980]
-
The political role of the American school
-
The Struggle for The Social Studies Curriculum
-
Teachers, Research, and Curriculum Development",The Curriculum Studies Reader
178 ~ 187
[1997]
-
Teacher as a curricular-instructional gatekeeper in social studies Handbook of Research on Social Studies Teaching and Learning
237 ~ 248
[1991]
-
Teacher Thinking About Curriculum and Instruction: A Case Study Of A Secondary Social Studies Teacher
-
Peering at history through different lenses: The role of disciplinary perspectives in teaching history
-
Implications from research: What should be taught in social studies" In J. Shaver & H. Berlak(Eds) Democracy, Pluralism, and the Social studies
1 ~ 10
[1987]
-
History of teaching in social syudies Handbook of Research on Social Studies Teaching and Learning
197-209
[1991]
-
Clinical supervision
[1973]
-
Classroom activity in math and social studies University of Cicargo Press
[1988]
-
Barriers to the promotion of higher order thinking in social studies o (sko)
341 ~ 366
[1991]
'
사회과 교사의 전문성 제고를 위한 교과 장학 개선에 관한 연구'
의 유사주제(
) 논문