초등학교 과학 수업에 적용한 입자 모델의 컴퓨터 애니메이션 교수자료의 학습 효과

논문상세정보
' 초등학교 과학 수업에 적용한 입자 모델의 컴퓨터 애니메이션 교수자료의 학습 효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 지도법, 연구법 및 교육, 교육자료
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
283 1

0.0%

' 초등학교 과학 수업에 적용한 입자 모델의 컴퓨터 애니메이션 교수자료의 학습 효과' 의 참고문헌

  • 초등학교 자연과 분자 단원 학습에서 입자성을 강조한 동적 자료와 정적 자료의 교수 효과 비교
    [2000]
  • 구성주의적 과학학습심리학,The Psychology of Learning Science
    [2000]
  • 계통도(network)를 이용한 초등학생의 기체의 압력에 관한 개념 유형 연구
    16 (1) 189 ~ 203 [1997]
  • 계절변화에 대한 학생의 개념과 학년간 이해의 차이
    [1991]
  • The effects of computer animation on the particulate mental models of college chemistry students 32 (5)
    521 ~ 534 [1995]
  • The Development of young children's understanding of the process of evaporation british journal of educational psychology
    [1985]
  • Perception of water cycle among primary school children in bostwana 21 (4)
    413 ~ 429 [1999]
  • Cognitive conflict as a bas is for teachingquantitative aspects of the concept of temperature
    Berkovitz Stavy 679 ~ 92 [1980]
  • Children's understanding of changes of state involving the gas state, Part1: Boiling water and the particle theory 20 (5)
    567 ~ 583 [1998]
  • Children's conceptions of the changes of state of water
    Journal of Research in Science Teaching 825 ~ 38 [1983]
  • Children's conception ofgas
    Stavy International Journal of Science Education 553 ~ 60 [1988]
  • Children's conception of changes in the state of matter
    Journal of Research in Science Teaching 247 ~ 66 [1990]