과학 대화를 이용하는 수업에서 교사와 학생이 겪는 어려움 및 대화 능력의 변화·발전에 대한 사례 연구
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
저자
장신호
제어번호
40106338
학술지명
초등교육연구
권호사항
Vol.
17
No.
1
[
2004
]
발행처
한국초등교육학회
자료유형
학술저널
수록면
79-99
(
21쪽)
언어
Korean
출판년도
2004
KDC
375.05
등재정보
KCI등재
판매처
한국학술정보
'
과학 대화를 이용하는 수업에서 교사와 학생이 겪는 어려움 및 대화 능력의 변화·발전에 대한 사례 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
3,700
6
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
유아 및 초등교육
3,700
0
계
3,700
0
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
6
닫기
'
과학 대화를 이용하는 수업에서 교사와 학생이 겪는 어려움 및 대화 능력의 변화·발전에 대한 사례 연구' 의 참고문헌
The structure of scientific revolutions
[1970]
The social construction of scientific facts
The importance of theories and their development
[1990]
The effect of talk and writing on learning science: An exploratory study. 84
Student use of narrative and paradigmatic forms of talk in elementary science conversations. 39 (9)
Science in the multicultural classroom (2nd ed.)
Science for all Americans
Science as social knowledge Values and objectivity in scientific inquiry
Reform in teacher education as building systemic capacity to support the scholarship of teaching. In K. Comfort (Ed.) Advancing standards for science and mathematics education: Views from the field
Qualitative Methods in Research on Teaching, Handbook of Research on Teaching
National Science Education Standards
Constructing scientific knowledge in the classroom
Canonical and sociocultural approaches to research and reform in science education: The story of Juan and his group. 97 (4)
Benchmarks for science literacy
Appropriating scientific practices and discourses with future elementary teachers. 36 (7)
An exploratory study of the knowledge base for science teaching. 34 (7)
'
과학 대화를 이용하는 수업에서 교사와 학생이 겪는 어려움 및 대화 능력의 변화·발전에 대한 사례 연구'
의 유사주제(
) 논문