자연친화적인 실외환경에서의 놀이활동이 유아의 자아개념과 친사회적 행동에 미치는 효과

논문상세정보

' 자연친화적인 실외환경에서의 놀이활동이 유아의 자아개념과 친사회적 행동에 미치는 효과' 의 참고문헌

  • 환경친화적 가치관에 따른 환경교육의 발전방향에 관한 연구
    김대희 [1997]
  • 자연친화적 보육프로그램이 유아의 사회·정서발달에 미치는 효과 분석
    오복희 [2000]
  • 자연친화 건축
    임상훈 [2002]
  • 박사
  • 유치원 실외놀이 환경의 질적 수준에 관한 연구
    소애선 [2000]
  • 유치원 실외 놀이환경에 관한 조사연구
    [1996]
  • 유아의 협동학습이 자아개념과 친사회적 행동에 미치는 영향
    [2001]
  • 어린이집의 실외놀이 공간에 대한 실태조사
    [1998]
  • 어린이집 실외놀이공간 설계모형개발 및 적용에 관한 연구
    김아연 [1997]
  • 어린이와 환경
    [1997]
  • 실외놀이 환경의 질적 연구에 따른 유아의 놀이 행동
    [1998]
  • 실외 놀이터 유형에 따른 유아의 놀이형태
    노현주 [1994]
  • 놀이의 중요성과 창의적인 실외환경 구성 어린이와 환경 Research in Child Development
    37 ~ 97 [1997]
  • 교육프로그램의 개발
  • 고관 도시 숲 자원을 활용한 생태체험형 환경
    [2000]
  • The role of the outdoors in the development of a positive self-concept 18 (5)
    1 ~ 8 [1986]
  • The development of the ecological self Early Childhood Education Journal 24 (2)
    121 ~ 23 [1996]
  • The Self Concept:Instructional Objectives Curricumuls Sequence and Criterion Referenced Assessment
    096 ~ 560 [1974]
  • The Landscape of ChildhoodThe reflection of childhood's environment in adult memories and in children's attitudes" 23 (4)
    [1991]
  • Skillstream in early childhood illi (is)
    [1990]
  • Preschool children's use and percep tions of outdoors play areas 89
    45 ~ 56 [1993]
  • Preschool children's symbolic play indoors and outdoors 3
    83 ~ 96 [1995]
  • Preschool children's play behaviors in anindoor and outdoor environment
    Henniger 145 ~ 150 [1985]
  • Outdoors:An Important Context for Young Children's development. 115
    37 ~ 40 [1996]
  • Guidence of Young Children
    [1981]
  • Everyone is a V.I.P in their classes Young Children 49 (1)
    32 ~ 36 [1993]
  • Do out-door education experieuces contribute to positive development in the affective domain?
    Journal of Environmental education 12 (4) 21 ~ 29 [1981]
  • Current patterns of parental authority 1
    1 ~ 103 [1991]
  • Back to our roots in nature's classroom 51 (3)
    8 ~ 12 [1996]
  • A Curriculum for child are centers