가정에서의 쓰기지도방법에 따른 유아의 쓰기형태발달
-
-
저자
이문정
-
제어번호
40015587
-
학술지명
교육과학연구
-
권호사항
Vol.
35
No.
1
[
2004
]
-
발행처
이화여자대학교 사범대학 교육과학연구소
-
자료유형
학술저널
-
수록면
89-101
(
13쪽)
-
언어
Korean
-
출판년도
2004
-
KDC
370.5
-
등재정보
KCI등재
-
소장기관
연세대학교 학술문화처 도서관
연세대학교 학술문화처 도서관
이화여자대학교 중앙도서관
-
판매처
'
가정에서의 쓰기지도방법에 따른 유아의 쓰기형태발달' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
14,345
|
2
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
교육학
|
14,719
|
0
|
|
계 |
|
14,719
|
0
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
2
|
|
'
가정에서의 쓰기지도방법에 따른 유아의 쓰기형태발달' 의 참고문헌
-
-
학부모의 교육열 사회계층간 비교를 중심으로 교육학 연구
-
학부모의 교육열 : 사회계층간 비교를 중심으로
-
학부모들은 눈에 보이는 것만
15 ~
[2004]
-
학령전 아동의 읽기 및 쓰기에 대한 연구
한미라
14 : 321 ~ 340
[1987]
-
-
-
-
읽기를 위한 환경요인과 책읽기에 나타난 어머니-유아 상호작용 분석
-
-
-
-
-
박사
-
쓰기 지도 방법이 유아의 쓰기 인식, 쓰기 행동과 쓰기 발달에 미치는 효과의 비교연구
-
-
-
박사
-
-
Why our children can't read and what we can do about it
[1997]
-
Whole languge lives on: The illusion of balanced reading instruction (449465)
[2000]
-
Whole languge lives on: The illusion of balanced reading instruction
(449465)
[2000]
-
Stages in language development and reading exposure
: 1 ~ 33
[1972]
-
Piecing together phonics and whole language: A balanced approach (447446)
[2000]
-
Piecing together phonics and whole language: A balanced approach
(447446)
[2000]
-
Phonic instruction,Begining reading and writing(pp. 121-133)
121 ~ 133
[2000]
-
Phonic instruction,Begining reading and writing
: 121 ~ 133
[2000]
-
Learning to read: Schooling's first mission 19 (2)
3 ~ 6
[1995]
-
Learning to read: Schooling's first mission
19 (2) : 3 ~ 6
[1995]
-
-
In search of understanding The case for constructivist classrooms Association for Supervision and Curriculum Development
[1993]
-
If you can read this you learned phonics: Or so its supporters say 75
[1996]
-
If you can read this you learned phonics: Or so its supporters say
75
[1996]
-
Home environments and parental support for literacy: Children's perceptions and school literacy achievement. 6 (2)
97 ~ 125
[1995]
-
Home environments and parental support for literacy: Children's perceptions and school literacy achievement.
6 (2) : 97 ~ 125
[1995]
-
Emerging literacy in the early childhood years Applying a Vygotskian model of learning and development
[1992]
-
Creating a 'Literacy Club' in a first grade classroon: One teacher's balanced approach (454499)
[2001]
-
Creating a 'Literacy Club' in a first grade classroon: One teacher's balanced approach
(454499)
[2001]
-
A comparison of the effects of pure and modified whole language instruction on the decoding skill of kindergarteners
[1994]
'
가정에서의 쓰기지도방법에 따른 유아의 쓰기형태발달'
의 유사주제(
) 논문