활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
저자
성열관
제어번호
365768
학술지명
교육과정연구
권호사항
Vol.
23
No.
1
[
2005
]
발행처
한국교육과정학회
발행처 URL
http://www.curriculum.or.kr
자료유형
학술저널
수록면
261-282
(
22쪽)
언어
Korean
출판년도
2005
KDC
374.05
등재정보
KCI등재
판매처
한국학술정보
'
반성적 교사교육을 위한 교육과정 실천연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
1,438
19
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
교육과정
1,438
0
계
1,438
0
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
19
닫기
'
반성적 교사교육을 위한 교육과정 실천연구' 의 참고문헌
호모 에코노미쿠스 시대의 교육: 교육과정과 학교에 대한 시장선택 논쟁
현장 연구의 새로운 방향에 대한 고찰: 다섯 가지 유형의 현장연구 설계와 사례
이용숙
5 (2) 83 ~ 114
[2002]
학교 교육현상 탐구를 위한 질적 연구의 방법과 과정" 이용숙,김영천(편)(1998). 교육에서의 질적 연구: 방법과 적용
What Do Our 17-Year-Olds Know? A Report on the First National Assessment of History and Literature
The disciplined mind:what all students should understand
The art of educational evaluation
The Schools We Need: Why We Dont Have Them
The Moral philosophy of Curriculum Paper presented at the American Education Research Association
Teacher education and the social conditions of schooling
Teacher agency and curriculum making in classrooms
State University of New York Press.
[1991]
Left back:a century of failed school reforms
Fundamentals of curriculum : passion and professionalism
From technical rationality to reflection-in-action
Curriculum in conflict: social visions, educational agendas, and progressive school reform
Curriculum Commodification as a Result of Wrong Analogical Reasoning between Market Assumptions and School Choice Paper presented at the American Education Studies Association
Coping with Standards, Tests, and Accountability: Voices from the Classroom
[2000]
Contradictions of school reform: Educational costs of standardized testing
Contradictions of Control
'
반성적 교사교육을 위한 교육과정 실천연구'
의 유사주제(
) 논문