초등교사의 일상이 전문성 향상 프로그램 개발에 주는 시사
-
-
저자
조덕주
-
제어번호
364129
-
학술지명
초등교육연구
-
권호사항
Vol.
19
No.
1
[
2006
]
-
발행처
한국초등교육학회
-
자료유형
학술저널
-
수록면
53-79
(
27쪽)
-
언어
-
-
출판년도
2006
-
KDC
300
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
한국학술정보
'
초등교사의 일상이 전문성 향상 프로그램 개발에 주는 시사' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
3,700
|
9
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
유아 및 초등교육
|
3,700
|
0
|
|
계 |
|
3,700
|
0
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
9
|
|
'
초등교사의 일상이 전문성 향상 프로그램 개발에 주는 시사' 의 참고문헌
-
-
-
-
-
-
반성과 실천: 교사의 전문성 개발에 대한 소고
-
교육현장 개선과 함께 하는 실행연구(Action Research) 방법
-
-
-
University of Chicago Press
-
The New Paradigm Wars: Is there Room for Rigorous Practitioner Knowledge in Schools and Universities?
-
Teaching and Student Teacher's Struggles for Voice
-
Teaching Student Teachers to Reflect
-
Teacher Who Teach Teachers: Some Final Consideration
-
-
State University of New York Press.
[1991]
-
Professional Development through the Oxford Internship Model British Journal of Educational Studies
-
Priorities in Research into Classroom Life and Teacher Education
-
New Learning in Teacher Education
-
Linking practice and theory
-
Linking Theory and Practice: Changing the Pedagogy of Teacher Education
-
Learning from Research in Everyday Life
-
Learning from Our Own Experience
-
Journal of Curriculum Studies
-
Impediments to reflective practice
-
How professionals think in action
-
Handbook of research on teacher education
[1990]
-
Classroom-based Narratives: Teachers Reflecting on Their Own Teaching Stories
-
Are the effects of university teacher education washed out by school experiences
-
An Emergent Field of Inquiry
-
Alternative paradigms of teacher education
-
-
A criticalanalysisoftheresearch onlearning toteach:Making thecaseforan ecologicalperspective on inquiry
-
A Strategy for School Based Professional Development
-
A Restatement of the Relation of Reflective Thinking to the Educative Process
'
초등교사의 일상이 전문성 향상 프로그램 개발에 주는 시사'
의 유사주제(
) 논문