초등학교 사회과 교수실제에 영향을 미치는 교사변인들의 구조방정식 모델 분석
-
-
저자
최진영
-
제어번호
364104
-
학술지명
초등교육연구
-
권호사항
Vol.
18
No.
1
[
2005
]
-
발행처
한국초등교육학회
-
자료유형
학술저널
-
수록면
149-170
(
22쪽)
-
언어
Korean
-
출판년도
2005
-
KDC
375.05
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
한국학술정보
'
초등학교 사회과 교수실제에 영향을 미치는 교사변인들의 구조방정식 모델 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
3,700
|
6
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
유아 및 초등교육
|
3,700
|
1
|
|
계 |
|
3,700
|
1
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
5
|
|
'
초등학교 사회과 교수실제에 영향을 미치는 교사변인들의 구조방정식 모델 분석' 의 참고문헌
-
-
What makes professional development effective: Results from a national sample of teachers
-
-
The Mathematics Reform in California
Cohen
102 (2) 294 ~ 343
[2000]
-
The Longitudinal Impact of Professional Development in the Context of Systemic Reform
14 (3) 331 ~ 356
[2000]
-
The Anatomy of Change in College Science Teaching
-
Teaching for Understanding Challenges for Policy and Practice
-
Teacher as mediator of schoolreform:Anexamination of teacher practice in 36 California restructuring schools
-
Taking charge ofcurriculum
-
Structural equation modeling
-
Reflections and deflections of policy: The case of Carol Turner
-
Peering at History Through Different Lenses Charting the Future of Teaching the Past
-
Overcoming the paradox ofchangewithoutdifference:A modelofchange in the arena offundamentalschoolreform
-
National Council for the Social Studies Expectations of Excellence Curriculum Standards for Social Studies National Council for the Social Studies
[1994]
-
Learning to Teach Mathematics in the Context of Systemic Reform
Grant
33 (2) 509 ~ 541
[1996]
-
Learning from Experience Lessons from Policy Implementation State University of New York Press
-
How Teachers Taught:Constancy and Change in American Classrooms 1890-1990
-
Constructivist-Compatible Beliefs and Practice among U Center for Research on Information Technology and Organizations
-
Common Practice? Mathematics Testing and Teaching in the USA and England and Wales Assessment in Education 7
-
Authentic achievement:Restructuring Schools from Intellectual Quality
-
Authentic Intellectual Work in Social Studies Putting Performance before Pedagogy
-
A Revolution in One Classroom The Case of Mrs
-
A Fifth-Grade Teacher' Reconstruction of Mathematics and Literacy Teaching Exploring Interaction among Identity
100 307 ~ 330
[2000]
'
초등학교 사회과 교수실제에 영향을 미치는 교사변인들의 구조방정식 모델 분석'
의 유사주제(
) 논문