전형식적 증명의 교수학적 의미에 관한 고찰

홍진곤 2004년
논문상세정보
    • 저자 홍진곤
    • 제어번호 363107
    • 학술지명 수학교육
    • 권호사항 Vol. 43 No. 4 [ 2004 ]
    • 발행처 한국수학교육학회
    • 발행처 URL http://www.ksme.info
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 381-390 ( 10쪽)
    • 언어 Korean
    • 출판년도 2004
    • KDC 374.41
    • 등재정보 KCI등재
    • 소장기관 영남대학교 중앙도서관 영남대학교 중앙도서관
    • 판매처 한국학술정보
    유사주제 논문( 1,437)
' 전형식적 증명의 교수학적 의미에 관한 고찰' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 교육과정
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,438 2

0.0%

' 전형식적 증명의 교수학적 의미에 관한 고찰' 의 참고문헌

  • 증명의 구성요소 분석 및 학습·지도 방향 탐색
  • 구장산술
    주비산경 [2000]
  • Theorie und Praxis. Berlin
    [1988]
  • The thirteen books of Euclid's Elements with introduction and commentary
    New York [1956]
  • Mesopotamian Mathematics
    149 ~ 158 [2000]
  • Levels of Proof in Lower Secondary School Mathematics Educational Studies in Mathematics 41
    47 ~ 68 [2000]
  • For the Learning of Mathematics 3
    9 ~ 24 [1982]
  • Euclid vs. Lin Hui
    37 ~ 47 [2000]
  • Educational Studies in Mathematics 22
    183-203 [1991]
  • Curriculum and evaluation standards for school mathematics
    NCTM The Council [2000]
  • An Excursion in Ancient Chinese Mathematics Using History to Teach Mathematics - An International Perspective. MAA
    159 ~ 166 [2000]
  • A Study on Intuition in Mathematics Education in 數學敎育學의 觀點
    東京 [1990]
  • A Study of Mathematical Education
    [1908]
  • A History of the Teaching of Elementary Geometry
    New York [1909]