초등학교 6학년의 인공자극과 자연자극에 대한 분류 사고
-
-
저자
최현동
양일호
권치순
-
제어번호
361074
-
학술지명
한국과학교육학회지
-
권호사항
Vol.
26
No.
1
[
2006
]
-
발행처
한국과학교육학회
-
발행처 URL
http://www.koreascience.org/
-
자료유형
학술저널
-
수록면
40-48
(
9쪽)
-
언어
Korean
-
출판년도
2006
-
KDC
374.4
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
한국학술정보
'
초등학교 6학년의 인공자극과 자연자극에 대한 분류 사고' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
64
|
4
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
물리학
|
64
|
0
|
|
계 |
|
64
|
0
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
4
|
|
'
초등학교 6학년의 인공자극과 자연자극에 대한 분류 사고' 의 참고문헌
-
학생의 과학적 설명가설의 생성과정 분석-대학생의 반응 분석을 중심으로
박종원
16 (4) 376 ~ 388
[2001]
-
-
-
자극 유형이 범주화 방략의 선택에 미치는 영향: 언어 자극과 그림 자극을 중심으로
-
박사
-
-
박사
-
-
-
the development of inductive reasoning:cross-sectional assessments in an educational context
Csap?
20 (4) 609 ~ 626
[1997]
-
readings in cognitive science
[1980]
-
Verbal reports as data revised edition The MIT Press
[1994]
-
Unities in inductivereasoning
-
Towards a Science of Science Teaching
-
-
-
The growth of basic mathematical and scientific concepts in children University of London Press
[1971]
-
The early growth of logic in the child
-
The development of the concept of A cross-age study of how children classity materials
87 621 ~ 639
[2003]
-
The development of scientific reasoning skills
-
The creativity classification system: An assessment theory
21 (1) 20 ~ 27
[1998]
-
The condition of learning
[1985]
-
The concepts of science education
[1972]
-
Studies In Cognitive Growth
-
Stimulus emphasis and all-or-none learning in concept identification
65 398 ~ 406
[1963]
-
-
-
Problems in classifying and mapping vegetation for ecological regionalization
54 512 ~ 523
[1973]
-
Principles of categorization
-
Mapping the similarity space of children and adults' artifact categories
-
Inducing inductivereasoning: does it transfer to fluid intelligence?
-
Fingerprint Classification and Matching Using a Filterbank
[2001]
-
Existing vegetation classification and mapping technical guide - Review draft
[2003]
-
Existing Vegetation Classification and Mapping Technical Guide
[2004]
-
Evaluation of the science process skills of observation and classification University of Pennsylvania
[1973]
-
-
-
Concept development in the primary school
[1987]
-
Cognitive training for children
[1995]
-
Cognitive development today
[1992]
-
Classification of real world objects Origins and representation in cognition readings in cognitive science
[1980]
-
-
-
A hybrid fingerprint matcher
36 1661 ~ 1673
[2003]
'
초등학교 6학년의 인공자극과 자연자극에 대한 분류 사고'
의 유사주제(
) 논문