과학과 수업평가 실태 및 개선 방안 연구

곽영순 2005년
논문상세정보
    • 저자 곽영순
    • 제어번호 361028
    • 학술지명 한국과학교육학회지
    • 권호사항 Vol. 25 No. 4 [ 2005 ]
    • 발행처 한국과학교육학회
    • 발행처 URL http://www.koreascience.org/
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 494-502 ( 9쪽)
    • 언어 Korean
    • 출판년도 2005
    • KDC 374.4
    • 등재정보 KCI등재
    • 소장기관 강원대학교 중앙도서관
    • 판매처 한국학술정보
    유사주제 논문( 63)
' 과학과 수업평가 실태 및 개선 방안 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 물리학
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
64 5

0.0%

' 과학과 수업평가 실태 및 개선 방안 연구' 의 참고문헌

  • 수업평가 기준개발 연구 -일반 기준 및 교과 기준 개발
    257. ~ [2004]
  • 교원인사제도 쟁점과 개선방향
    이종재 [2004]
  • 교원 자격 및 평가제도 개선 방안
    박상철 [2004]
  • a resource book for language teachers and trainers
    [1992]
  • The making of a teacher
    Grossman teacher k (wledge and teacher education) [1990]
  • Teacher quality and professional unionism the National Education Association aft pdf]In Shaping the Profession that Shapes the Future Available at [www
    [1998]
  • Teacher evaluation to enhance professionalpractice
  • Target time toward teachers
    Journal of Staff Development 31 ~ 36 [1999]
  • Setting Standards for Teaching an Agenda for the Profession The Workplace in Education Australian Council for Educational Administration 1994 Yearbook
    In F [2001]
  • National professional standards for highly accomplished teachers of science
    ASTA [2002]
  • Knowledge growth in teaching
    Shulman Educational Researcher 4 ~ 14 [1986]
  • How teaching matters: Bringing the classroom back into discussions of teacher quality
  • Enhancing professional practice: A framework for teaching
  • A Discussion of Teacher Evaluation Policies And Practices in Australian States And Their to Quality Teaching And Learning Available at [www
    Kleinhenz [2002]