온라인 물리탐구토론에 나타난 학생들의 상호작용 유형 분석

이봉우 2004년
논문상세정보
    • 저자 이봉우
    • 제어번호 360996
    • 학술지명 한국과학교육학회지
    • 권호사항 Vol. 24 No. 3 [ 2004 ]
    • 발행처 한국과학교육학회
    • 발행처 URL http://www.koreascience.org/
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 638-645 ( 8쪽)
    • 언어 -
    • 출판년도 2004
    • KDC 300
    • 등재정보 KCI등재
    • 판매처 한국학술정보
    유사주제 논문( 63)
' 온라인 물리탐구토론에 나타난 학생들의 상호작용 유형 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 물리학
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
64 3

0.0%

' 온라인 물리탐구토론에 나타난 학생들의 상호작용 유형 분석' 의 참고문헌

  • 토론 과정에서 사회적 합의 형성을 강조한 개념 학습 전략:교수 효과 및 소집단 토론에서의 언어적 상호작용
    강석진 [2000]
  • 중학생의 동료 간 논변활동을 강조한 개방적 물리 탐구: 조건 특징 역할을 중심으로
    김희경 [2003]
  • 박사
  • 과학 중학교 교육과정
    1997 (15) [1997]
  • 과학 영재를 위한 물리탐구토론 학습체제 개발과 상호작용지도를 통한 분석
    47 (5) 279 ~ 286 [2003]
  • Using Discussion in the Classroom, 토론학습의 이론과 실제
    [1997]
  • Three types of interaction/dissatisfaction Advances in Consumer Research
    19-24 [1993]
  • Teaching science through online, peer discussions:SpeakEasy in the Knowledge Integration Environment
    Hoadley 22 (8) 839 ~ 857 [2000]
  • On-line education:Prespectives on a new environment
    [1990]
  • Networked Interactivity
    Fay Sudweeks Rafasli 2 (4) [1997]
  • Moderating educational computer conferences. In
    [1995]
  • Making Meaning in Classroom: Social Processes in Small Group Discourse and Scientific Knowledge Building
    Richmond Striley 33 (8) 839 ~ 858 [1996]
  • Interactivity as a criterion for media selection in distance learning
    Bates jakarta [1990]
  • From new media to communication Sage Annual Review of Communication Research
    110 ~ 134 [1988]
  • Constructivist approaches to science teaching
    Driv er 385 ~ 400 [1995]
  • Consensually driven explanationin science teaching
    Meyer Woodruff 81 (2) 173 ~ 192 [1997]
  • Collaborative Learning Through Computer Conferencing
    115 ~ 136 [1992]
  • Arachnet Electronic Journal on Virtual Culture
    [1993]