초등 과학 교사들의 수업에서 나타나는 교수 행동 요소와 수업 유형 분석

논문상세정보
' 초등 과학 교사들의 수업에서 나타나는 교수 행동 요소와 수업 유형 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 물리학
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
64 9

0.0%

' 초등 과학 교사들의 수업에서 나타나는 교수 행동 요소와 수업 유형 분석' 의 참고문헌

  • 초등학교 교사용 지도서 과학 4-2
  • 초등학교 교사들의 과학 교수 방법에 영향을 미치는 과학에 대한 학문적 배경, 과학 교수에 대한 태도, 과학 교수 효능에 대한 신념의 상호 관계성 조사 (Ⅰ)-양적 연구를 중심으로
    20 (4) 542 ~ 561 [2000]
  • 교육부 고시 제 1997-15호
    [1997]
  • The place of argumentation in the pedagogy of school science
    Newton,P. 21 (5) 553 ~ 576 [1999]
  • The development of beginning chemistry teachers' teaching techniques
    [1995]
  • Talking and doing science: Important elements in a teaching-for-understanding approach. In
    [1998]
  • Scienceteachers and problem solving in elementary schools in Singapore
    Chia Chin Goh Lee Tan 18 (1) 113 ~ 126 [2000]
  • Rethinking the elementary science methods course: a case for content, pedagogy, and informal science education
    22 755 ~ 777 [2000]
  • Problem solving in science lessons: How students explore the problem space
    Appleton 25 383 ~ 393 [1995]
  • National Science Education Standards
  • Mathematization of experience in a grade 8 open-inquiry environment An introduction to the representational practices of science
    Journal of Research in Science Teaching 293 ~ 318 [1994]
  • Enacting projectbasedscience
    Marx Soloway 97 (4) 341 ~ 358 [1997]
  • Dynamics of a constructivist astronomy course for in-service teachers
    44 523 ~ 528 [1996]
  • Current practice in science education of prospective elementary school teachers The Future of Science in Elementary Schools
    [1994]
  • American Association for the Advancement of Science - Benchmarks For Science Literacy
    [1993]
  • A tool for curriculum design makers
    43 ~ 48 [1980]
  • A quality study of factors influencing science teaching self-efficacy of elementary level teachers
    80 283 ~ 315 [1996]
  • A case study of change in elementary student teacher thinking during an independent investigation in science :Learning about 'the face of science that does not yet know
    80 (5) 535 ~ 560 [1996]
  • A Model for extending hands-onscience to be inquiry based
    Huber Moore 101 (1) 32 ~ 42 [2001]