구성적 인형극을 활용한 사회극놀이 활동이 발달지체 유아의 친사회적 행동 및 적응행동에 미치는 영향

논문상세정보
    • 저자 김경미 최세민
    • 제어번호 35496202
    • 학술지명 교육과학연구
    • 권호사항 Vol. 38 No. 1 [ 2007 ]
    • 발행처 이화여자대학교 교육과학연구소
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 95-116 ( 22쪽)
    • 언어 Korean
    • 출판년도 2007
    • KDC 370.5
    • 등재정보 KCI등재
    • 소장기관 상명대학교 중앙도서관 서울대학교 중앙도서관 연세대학교 학술문화처 도서관 연세대학교 학술문화처 도서관 이화여자대학교 중앙도서관
    • 판매처
    유사주제 논문( 14,718)
' 구성적 인형극을 활용한 사회극놀이 활동이 발달지체 유아의 친사회적 행동 및 적응행동에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 교육학
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
14,345 3

0.0%

' 구성적 인형극을 활용한 사회극놀이 활동이 발달지체 유아의 친사회적 행동 및 적응행동에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 자폐아동의 이해와 프로그램 적용
    한국인지과학연구소 [2000]
  • 인형의 제작기법과 활용방안. 발달장애유아치료인형극
    김경미 117 ~ 149 [2002]
  • 박사
  • 유아 아동용 그림 지능검사
    [1992]
  • 사회극놀이 활동이 정신지체 유아의 사회적응행동 및 의사소통 행동에 미치는 효과
    강민영 [2006]
  • 사회극놀이 활동이 유아의 사회적 기술에 미치는 영향
    송삼이 [2005]
  • 사회극놀이 활동이 위축행동유아의 또래 상호작용에 미치는 효과
    강민주 [2006]
  • 발달지체 아동의 대인문제 해결특성
    신현기 [1995]
  • 동료 모델 비디오를 활용한 사회극놀이가 발달장애 아동의 사회적 기술에 미치는 효과
    권귀진 [2005]
  • Within Cultural Differences: Examining individual differences in Korean American and European American preschoolers’ social pretend play 31 (5)
    583 ~ 602 [2000]
  • Within Cultural Differences: Examining individual differences in Korean American and European American preschoolers’ social pretend play
    31 (5) : 583 ~ 602 [2000]
  • Walker-McConnell scale of social competence and school adjustment
    [1988]
  • Vygotsky의 사회문화적 관점에서 본 유아의 사회극놀이와 발달 27
    5 ~ 28 [1998]
  • Training disadvantaged preschoolers on various fantasy activities Effects on cognitive functioning and impulsecontrol
    : 367 ~ 380 [1977]
  • Toward the development of successful social skills training for preschool children Peer rejection in childhood
    338 ~ 361 [1990]
  • The friendships of young children with developmental delays: A longitudinal analysis 28
    64 ~ 79 [2007]
  • The friendships of young children with developmental delays: A longitudinal analysis
    28 : 64 ~ 79 [2007]
  • The exceptional child: Inclusion in early childhood education
    [2001]
  • The effect of sociodramatic play on disadvantaged preschool children
    [1990]
  • Social skills training with handicapped children Review of Educational Research
    Gresham,F.M. 139 ~ 176 [1981]
  • Social competence and early intervention 14
    3 ~ 14 [1990]
  • Social competence and early intervention
    14 : 3 ~ 14 [1990]
  • Skillstreaming in early childhood Teaching prosocial skills to the preschool and kindergarten child
    [1990]
  • Play and Learning-Inseparable Dimensions in preschool practice 176
    47 ~ 65 [2006]
  • Play and Learning-Inseparable Dimensions in preschool practice
    176 : 47 ~ 65 [2006]
  • Peer relations and the development of social skills Reviews of research 3
    [1982]
  • Peer related social interactions of developmentally delayed young children
    : 815 ~ 827 [1984]
  • Noncategorical identification of preschool; handicapped children Journal of the Division for Early Childhood
    4 ~ 10 [1981]
  • Interpersonal problem solving skills training with aggressive young children Journal of Applied Developmental Psychology
    213 ~ 323 [1984]
  • Interpersonal cognitive problem solving among children with mild mental retardation
    : 367 ~ 372 [1992]
  • Integration of handicapped and nonhandicapped preschoolers An analysis of play behavior and social interaction Education and Training of the mentally Retarded
    235 ~ 245 [1977]
  • Influence of multiple models on the behavior of institutionalized retarded children increased generalization to other models and other behaviors Journal of Consulting and Clinical Psychology
    514 ~ 519 [1976]
  • Handbook of mental deficiency : Psychological theory and research
    Bella, D. Lawrence Erlbaum Associates [1979]
  • Handbook of mental deficiency
    [1979]
  • Emotional and behavioral predictors of preschool peer ratings
    : 1145 ~ 1152 [1990]
  • Conceptual and definitional issues in the assessment of children’s socials:Implication and training 15
    3 ~ 15 [1986]
  • Conceptual and definitional issues in the assessment of children’s socials:Implication and training
    15 : 3 ~ 15 [1986]
  • Assessing infants and preschoolers with handicaps
    [1998]
  • Are low-accepted children at risk? Psychological Bulletion
    357 ~ 389 [1987]
  • A review of attention theory Handbook of mental deficiency
    63 ~ 120 [1979]
  • A cognitive-social learning model of social-skill training
    : 127 ~ 157 [1983]