우리나라 유치원-초등학교 사회과 관련 교육과정 내용 연계성 분석
-
-
저자
장영희
엄정애
박수진
-
제어번호
35490748
-
학술지명
교과교육학연구
-
권호사항
Vol.
11
No.
1
[
2007
]
-
발행처
이화여자대학교 교과교육연구소
-
자료유형
학술저널
-
수록면
277-293
(
17쪽)
-
언어
Korean
-
출판년도
2007
-
KDC
374.05
-
등재정보
KCI등재
-
소장기관
이화여자대학교 중앙도서관
-
판매처
'
우리나라 유치원-초등학교 사회과 관련 교육과정 내용 연계성 분석' 의 참고문헌
-
-
-
-
초등학교 1, 2학년 교사용 지도서
[2000]
-
-
-
-
-
-
유아교육과정의 목표, 내용, 방법의 변화와 발전
-
-
-
-
The social studies debacle among the educationaloids. The AmericanSpectator.
: 15 ~ 16
[1988]
-
Teaching social studies in early education
-
Promoting the use of content standards: Recommendations forteacher education
58 (2) : 96 ~ 102
[2003]
-
Knowledge and teaching foundation of the new reform
: 1 ~ 22
[1987]
-
Geography in the early years: Teaching and learning in the first threeyears of school. London
[1994]
-
Curriculum Standards for Social Studies Expectation of Excellence National Council for the Social Studies
'
우리나라 유치원-초등학교 사회과 관련 교육과정 내용 연계성 분석'
의 유사주제(
) 논문