활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
저자
김유경
제어번호
35489881
학술지명
광고연구
권호사항
Vol.
0
No.
75
[
2007
]
발행처
한국방송광고공사
발행처 URL
http://www.kadpr.or.kr/
자료유형
학술저널
수록면
89-119
(
31쪽)
언어
Korean
출판년도
2007
KDC
326.15
등재정보
KCI등재
판매처
'
국가 브랜드 개성의 차원에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
6
17
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
기상학, 기후학
6
0
계
6
0
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
17
닫기
'
국가 브랜드 개성의 차원에 관한 연구' 의 참고문헌
한국의 대외이미지 현황과 경제적 파급효과 경제연구
251 ~ 274
[1994]
브랜드이미지의 유형화를 위한 브랜드개성의 Q 방법론적 접근
최원주
광고연구 54 103 ~ 130
[2002]
브랜드 개성의 유형과 영향요인에 관한 연구 : 제품특성과 소비자 요인을 중심으로
49 (겨울) 29 ~ 54
[2000]
브랜드 개성의 FCB모델에 따른 역할에 관한 연구
국가이미지 실태와 형성과정, 한국언론학회 심포지엄
a framework for managing country of origin effects Journal of International Business Studies
Young consumers and perception of brands in Hong Kong : a qualitative study 15 (7)
Vacationscape: Developing Tourist Areas
The brand personality component of brand goodwill Advertising’s Role in Building Strong Brands
Structural Equation Modeling in Practice
Strategic Brand Management
States, diplomacy and image making: What is new? Reflections on current British and French experiences. Conference in Image, State and International Relations, London School of Economics
On the Evaluation of Structural Equation Models Academy of Marketing Science
Objective and Perceived Similarity of Pacific Rim Countries Columbia Journal of World Business
Nation Brands Index: How the world sees the world
Journal of Economic Psychology
Journal of Consumer Research
Journal of Consumer Psychology
Journal of Business Research
Journal of Advertising Research
Impact and Role in International Marketing
Dimensions of brand personality 34 (3)
Destination branding: Concept and measurement
Country equity and country branding: Problems and prospects 9 (4-5)
Country as brand, product, and beyond: A place marketing and brand management perspective 9 (4-5)
Consumption Symbols as Carriers of Culture - A Study of Japanese and Spanish Brand Personality Constructs 81 (3)
Consumers and Their Brands: Developing Relationship Theory in Consumer Research 24 (4)
Brand origin: conceptualization and review 13 (3)
Brand America: The mother of all brands
Attribute Measurement of State Tourism Products Using Multidimensional Scaling Technique Journal of Travel Research
Aggregate Images of American and Japanese Products Implications on International Marketing
31 ~ 35
[1981]
A brand as a character, a partner and a person: Three perspectives on the question of brand personality 22
A Study of the influence of image congruence on consumer choice Journal of Business
'
국가 브랜드 개성의 차원에 관한 연구'
의 유사주제(
) 논문