만 5세 유아들의 쌓기놀이에서 수행된 수학활동에 대한 문화기술적 연구
-
-
저자
국지윤
홍용희
-
제어번호
35489570
-
학술지명
교과교육학연구
-
권호사항
Vol.
10
No.
2
[
2006
]
-
발행처
이화여자대학교 교과교육연구소
-
자료유형
학술저널
-
수록면
361-386
(
26쪽)
-
언어
Korean
-
출판년도
2006
-
KDC
374.05
-
등재정보
KCI등재
-
소장기관
이화여자대학교 중앙도서관
-
판매처
'
만 5세 유아들의 쌓기놀이에서 수행된 수학활동에 대한 문화기술적 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
1,438
|
4
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
교육과정
|
1,438
|
0
|
|
계 |
|
1,438
|
0
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
4
|
|
'
만 5세 유아들의 쌓기놀이에서 수행된 수학활동에 대한 문화기술적 연구' 의 참고문헌
-
흥미영역에 따른 유아의 놀이 행동 유형에 관한 연구
-
-
-
유아의 수학적 능력 향상을 위한 수학교육방법: 유아의 수학적 감각, 자질, 능력향상
-
유아의 수세기 훈련 프로그램이 수 개념과 수학문제해결 능력에 미치는 영향
-
박사
-
-
-
-
-
쌓기놀이영역에서 교사의 개입에 따른 유아의 공간조망능력 비교연구
-
박사
-
쌓기놀이에서 교사-유아간의 상호작용이 유아의 창의성에 미치는 영향
-
쌓기놀이 경험 정도에 따른 유아의 입체지도 구성하기와 평면지도 그리기에 관한연구
[2002]
-
-
-
-
Young children make maps! Young children
-
Understanding complexity: A gift of qualitative inquiry
-
The early development of numerical reasoning
-
The development of counting strategies for single-digit addition
-
The block builder mathematician. In. Hirsch, E. S. (Eds.), The blockbook
-
-
The art of block building. In Hirsh, E. S.(Eds.)
-
Sex-Stereotyping in block play of preschool children
-
Sex differences in block play in early education
-
Reaching potentials through transforming curriculum,assessment, and teaching, In S. Bredekamp & T. Rosergrant. (Eds.), Reaching potentials
-
-
Preschoolers doing mathematics: Observations of everyday activities
-
Prediction another's visual perspectives
-
On seeking and Rejecting-Validity in Qualitative Research In education:The continuing debate
-
Mathematics achievement of Chinese
-
Introduction to early childhood education: preschool through primary grades
-
Facilitating play: A medium for promoting cognitive,socio-emotional and academic development in young children
-
Does mathematics instruction for three-to-five-year olds really make sense?
-
Developmentally appropriate map skills instruction
-
Block play performance among preschoolers as a predictor of later school achievement in mathematics
-
Block Construction: Children's Developmental Landmarks in Representation of Space
-
A Constructivist approach to block play in early childhood(만 5세 유아들의 쌓기놀이에서 수행된 수학활동에 대한 문화기술적 연구)
'
만 5세 유아들의 쌓기놀이에서 수행된 수학활동에 대한 문화기술적 연구'
의 유사주제(
) 논문