인터넷 점포의 의류상품환경에 대한 인식이 쇼핑감정과 점포태도에 미치는 영향

홍희숙 2005년
논문상세정보
    • 저자 홍희숙
    • 제어번호 354460
    • 학술지명 한국의류학회지
    • 권호사항 Vol. 29 No. 3,4 [ 2005 ]
    • 발행처 韓國衣類學會
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 478-490 ( 13쪽)
    • 언어 Korean
    • 출판년도 2005
    • KDC 592.04
    • 등재정보 KCI등재
    • 판매처 한국학술정보
    유사주제 논문( 73)
' 인터넷 점포의 의류상품환경에 대한 인식이 쇼핑감정과 점포태도에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 의복
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
74 5

0.0%

' 인터넷 점포의 의류상품환경에 대한 인식이 쇼핑감정과 점포태도에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 전자상거래 활성화를 위한 온라인 쇼핑 구매태도 연구
    이금주 [1997]
  • 인터넷 쇼핑상황에서 경험하는 소비자 감정에 관한 질적 연구 소비자학연구
    [2002]
  • 인터넷 쇼핑몰 특징과 감정적 반응과의 관계에 관한 연구 마케팅연구
    [2002]
  • 인터넷 쇼핑몰 유형에 따른 쇼핑만족 및 재구매 의도에미치는 영향요인
    김찬호 [2001]
  • 인터넷 상거래에 대한 소비자 유용성 평가
    [1999]
  • 의류구매시 소비자가 지각하는 다양한 가격차원이쾌락적 쇼핑가치에 미치는 영향
  • 의류 쇼핑 웹사이트 형성 모델 연구 웹사이트 태도 측정모형 검증
    [2004]
  • 쇼핑행위의 경험적 측면 : 쇼핑시 느끼는 기분이나 감정이매장태도와 구매의사에 미치는 영향에 관한 연구
    유창조 [1996]
  • 소비자 행동론
    임종원 [2006]
  • 매장의 특징, 매장 내 감정 및 쇼핑 행위에관한 구조적 연구
  • 구조방정식모형과 경로분석
    [2000]
  • affective and attribute bases of the satisfaction response
    [1993]
  • The nature and social uses of the internet : A qualitive Investigation
    [1997]
  • The experiential aspects of consumption
    Elizabeth C.Hirschman Holbrook Morris B Journal of consumer research [1982]
  • The Effects of Mood, Involvement, and Quality of Store Experience on Shopping Intention
    Swinyard 20 (september) [1993]
  • Preliminary results on the reterminants of technology assisted shopping Proceeding of AMA Educators' Conference American Marketing Association
    [1996]
  • Patterns of Cognit ive Appraisal in Emotion
    P.C.Ellsworth Smith Journal of Personality and Social Psychology [1985]
  • New Ways of Measuring Value
    Doyle [1984]
  • Journal of Consumer Research 12 (3)
    341 ~ 352 [1985]
  • Is there a future for retailing on internet?
    [1996]
  • Irritating Aspects of the Shopping Environment
    D'Astous 49 [2000]
  • Ethnographic 접근방식을 통한 쇼핑행위에 관한 탐색적 연구 감정의 다양성 동기의 다양성 소비자학연구
    [1994]
  • Communicating PriceInformation through Semantic Cues: The Moderating Effects ofSituation and Discount Size
  • Attitude toward the Site“
    Chen Wells [1999]
  • Assessing The Role of Emotions AsMediators of Consumer Responses To Advertising
    Batra Holbrool Journal of Consumer Research [1987]
  • Advertising value and Advertising on the Web
    Robert 36 (september-october) 2135 ~ [1996]
  • Adding Value in the Information Age: Usesand Gratifications of Sites on the World Wide Web
    Eighmey 187-194 [1998]
  • A reexamination of the determinants of consumer satisfaction
  • A classification of internet retail stores International
    [1998]
  • A Profile of Responses to Commercials
    Schlinger 19 (2) 3746 ~ [1979]
  • 1st Korea internet user survey for everyone
    [1998]