자기조절학습전략, 자기효능감 및 학업성취도 수준에 따른 학업적 동기와 자기평가의 차이

논문상세정보
    • 저자 이명자 송영명
    • 제어번호 347766
    • 학술지명 중등교육연구
    • 권호사항 Vol. 53 No. 1 [ 2005 ]
    • 발행처 경북대학교사범대학부속 중등교육연구소
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 85-104 ( 20쪽)
    • 언어 Korean
    • 출판년도 2005
    • KDC 376.05
    • 등재정보 KCI등재
    • 소장기관 강릉원주대학교 중앙도서관 강원대학교 중앙도서관 경북대학교 중앙도서관 동국대학교 중앙도서관 숭실대학교 중앙도서관 연세대학교 학술문화처 도서관 연세대학교 학술문화처 도서관 인천대학교 학산도서관 전남대학교 중앙도서관 전북대학교 중앙도서관
    • 판매처
    유사주제 논문( 0)

' 자기조절학습전략, 자기효능감 및 학업성취도 수준에 따른 학업적 동기와 자기평가의 차이' 의 참고문헌

  • 박사
  • 자기조절학습전략 훈련이 아동의 자기효능감과 학업성취도에 미치는 효과
    이명자 한국교원대학교 [1993]
  • 자기조절학습에서 책략과 자기효능감 및 학업성취도간의 관계 학년 성별 및 성취수준을 중심으로
    정혜전 [1997]
  • 자기조절학습 전략,자기효능감과 학업성취도와의 관계분석
    안주영 [1997]
  • 자기조절전략 수업과 인지가 아동의 작문 수행에 미치는 효과
    김유미 [1995]
  • 박사
  • 수업외 학습시간 투입의 동기요인과 효과분석 연구
    정택희 고려대학교 [1987]
  • 수업외 학습시간 투입의 동기 요인과 효과 분석
    정택희 [1987]
  • Toward a unifying theory of behavioral change
    191 ~ 215 [1977]
  • The metacognitive control components of self-regulated learning
    cor : 333 ~ 346 [1986]
  • The emergence of a social cognitive perspective
    173 ~ 201 [1990]
  • Student differences in self- regulated learning Journal of Educational Psychology
    51 ~ 59 [1990]
  • Social Foundation of Thought and Action
    [1986]
  • Self-regulation of self-efficacy and attributions in academic settings Self- regulation of learning and performance
    137 ~ 159 [1994]
  • Self-motivation for academic attainment The role of self-efficacy and personal goal setting
    : 663 ~ 676 [1992]
  • Self-efficacy and ability in achievement behavior Paper presented at the meeting of the American Educational Research Association
    [1982]
  • Participation in goal setting Effects on self-efficacy and skills of learning disabled children Journal of Special Education
    307 ~ 317 [1985]
  • Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance Journal of Educational Psychology
    33 ~ 40 [1990]
  • Mathematics self-efficacy calibration of seventh grade
    [2002]
  • Impact of self-regulatory influnces on attainment in a writing course
    845 ~ 862 [1994]
  • Goal setting and self-efficacy during self-regulated learning
    25 : 71 ~ 86 [1990]
  • Exploring relations among knowledge Journal of Experimental Child Psychology
    335 ~ 354 [1984]
  • Dimensions of academic self-regulation A conceptual framework for education Self-regulation of learning and performance
    3 ~ 21 [1994]
  • Development of self-regulated learning
    307 ~ 313 [1986]
  • Development of a structured interview for assessing student use of self-regulated learning strategies
    : 614 ~ 628 [1986]
  • Construct validity of a strategy model student self-regulated learning
    80 : 284 ~ 290 [1988]
  • Attaining self-regulation: A social cognitive perspective
    Zimmerman, B. : 13 ~ 39 [2000]
  • A social cognitive view of self-regulated academic learning Journal of Educational Psychology
    81 : 329 ~ 339 [1989]
  • A social cognitive view of self-regulated academic learning 81
    329 ~ 339 [1989]