자기조절학습전략, 자기효능감 및 학업성취도 수준에 따른 학업적 동기와 자기평가의 차이
-
-
저자
이명자
송영명
-
제어번호
347766
-
학술지명
중등교육연구
-
권호사항
Vol.
53
No.
1
[
2005
]
-
발행처
경북대학교사범대학부속 중등교육연구소
-
자료유형
학술저널
-
수록면
85-104
(
20쪽)
-
언어
Korean
-
출판년도
2005
-
KDC
376.05
-
등재정보
KCI등재
-
소장기관
강릉원주대학교 중앙도서관
강원대학교 중앙도서관
경북대학교 중앙도서관
동국대학교 중앙도서관
숭실대학교 중앙도서관
연세대학교 학술문화처 도서관
연세대학교 학술문화처 도서관
인천대학교 학산도서관
전남대학교 중앙도서관
전북대학교 중앙도서관
-
판매처
'
자기조절학습전략, 자기효능감 및 학업성취도 수준에 따른 학업적 동기와 자기평가의 차이' 의 참고문헌
-
박사
-
자기조절학습전략 훈련이 아동의 자기효능감과 학업성취도에 미치는 효과
-
자기조절학습에서 책략과 자기효능감 및 학업성취도간의 관계 학년 성별 및 성취수준을 중심으로
-
자기조절학습 전략,자기효능감과 학업성취도와의 관계분석
-
자기조절전략 수업과 인지가 아동의 작문 수행에 미치는 효과
-
-
박사
-
-
수업외 학습시간 투입의 동기요인과 효과분석 연구
-
수업외 학습시간 투입의 동기 요인과 효과 분석
-
Toward a unifying theory of behavioral change
191 ~ 215
[1977]
-
The metacognitive control components of self-regulated learning
cor : 333 ~ 346
[1986]
-
The emergence of a social cognitive perspective
173 ~ 201
[1990]
-
Student differences in self- regulated learning Journal of Educational Psychology
51 ~ 59
[1990]
-
Social Foundation of Thought and Action
[1986]
-
Self-regulation of self-efficacy and attributions in academic settings Self- regulation of learning and performance
137 ~ 159
[1994]
-
Self-motivation for academic attainment The role of self-efficacy and personal goal setting
: 663 ~ 676
[1992]
-
Self-efficacy and ability in achievement behavior Paper presented at the meeting of the American Educational Research Association
[1982]
-
Participation in goal setting Effects on self-efficacy and skills of learning disabled children Journal of Special Education
307 ~ 317
[1985]
-
Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance Journal of Educational Psychology
33 ~ 40
[1990]
-
Mathematics self-efficacy calibration of seventh grade
[2002]
-
Impact of self-regulatory influnces on attainment in a writing course
845 ~ 862
[1994]
-
Goal setting and self-efficacy during self-regulated learning
25 : 71 ~ 86
[1990]
-
Exploring relations among knowledge Journal of Experimental Child Psychology
335 ~ 354
[1984]
-
Dimensions of academic self-regulation A conceptual framework for education Self-regulation of learning and performance
3 ~ 21
[1994]
-
Development of self-regulated learning
307 ~ 313
[1986]
-
Development of a structured interview for assessing student use of self-regulated learning strategies
: 614 ~ 628
[1986]
-
Construct validity of a strategy model student self-regulated learning
80 : 284 ~ 290
[1988]
-
Attaining self-regulation: A social cognitive perspective
-
A social cognitive view of self-regulated academic learning Journal of Educational Psychology
81 : 329 ~ 339
[1989]
-
A social cognitive view of self-regulated academic learning 81
329 ~ 339
[1989]
'
자기조절학습전략, 자기효능감 및 학업성취도 수준에 따른 학업적 동기와 자기평가의 차이'
의 유사주제(
) 논문