PBL(Problem-Based Learning) 활용 수업에서 자기규제학습 능력에 따른 성취도, PBL 학습요소별 인식의 차이 및 성취도와 인식차의 관계 분석
-
-
저자
조혜경
-
제어번호
30046570
-
학술지명
이화교육논총
-
권호사항
Vol.
12
No.
-
[
2002
]
-
발행처
이화여자대학교 교육대학원
-
자료유형
학술저널
-
수록면
441-458
(
18쪽)
-
언어
Korean
-
출판년도
2002
-
KDC
373
-
소장기관
이화여자대학교 중앙도서관
-
판매처
'
PBL(Problem-Based Learning) 활용 수업에서 자기규제학습 능력에 따른 성취도, PBL 학습요소별 인식의 차이 및 성취도와 인식차의 관계 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
8,384
|
2
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
학습지도, 교육방법
|
8,547
|
0
|
|
계 |
|
8,547
|
0
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
2
|
|
'
PBL(Problem-Based Learning) 활용 수업에서 자기규제학습 능력에 따른 성취도, PBL 학습요소별 인식의 차이 및 성취도와 인식차의 관계 분석' 의 참고문헌
-
학년 및 성별에 따른 자기규제 학습수준과 학업성취 및 지능과의 관계
-
자기조절학습 이론(Self-Regulated Learning Theory): 의미,구성요소,설계원리
-
인터넷 학습 자료의 제시 유형과 자기규제학습 수준이 프로그래밍 언어 학습에 미치는 효과
[1998]
-
-
-
박사
-
-
-
-
The role of cognitive engagement in classroom learning and motivation
[1983]
-
Self-regulated learning and academic achievement: An overview
-
Self-efficacy Mechanism in Human Agency
-
Self- regulated learningand academic achiev ement
-
Self- regulated learning and academic achievement : A phenomenological view
-
Self- regulated learning :Monitoring learning from text
-
Promoting self- egulation ability : guidelines for instructional design
-
-
Problem- based Learning in busines seducation
-
Problem based learning: An instructional model and its constructivist framework
-
Problem based learning in secondary schools
-
Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance
-
Motiv ation and learning strategies interation with achievement
-
Model of self- regulated learning and academic achievement
-
Enhancing self-efficacy for computer technologies through the use ofpositive classroom experiences
-
Educational intervention s for enhancing metacognition and self- regulated learning
-
-
Development of structured interview for assessing student use of self-regulated learning strategies
[1986]
-
Constructive learning : The role of the learner
-
Construct validation of a strategy model of student self-regulated learning
'
PBL(Problem-Based Learning) 활용 수업에서 자기규제학습 능력에 따른 성취도, PBL 학습요소별 인식의 차이 및 성취도와 인식차의 관계 분석'
의 유사주제(
) 논문