하이퍼미디어의 교육적 효과 제고를 위한 상호작용성 증대 방안
-
-
저자
박영태
-
제어번호
19555155
-
학술지명
學生硏究
-
권호사항
Vol.
20
No.
-
[
1996
]
-
발행처
東亞大學校 學生生活硏究所
-
자료유형
학술저널
-
수록면
177-200
(
24쪽)
-
언어
Korean
-
출판년도
1996
-
KDC
377.000
-
판매처
'
하이퍼미디어의 교육적 효과 제고를 위한 상호작용성 증대 방안' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
529
|
1
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
대학, 전문, 고등교육
|
530
|
0
|
|
계 |
|
530
|
0
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
1
|
|
'
하이퍼미디어의 교육적 효과 제고를 위한 상호작용성 증대 방안' 의 참고문헌
-
학습자의 인지양식과 하이퍼텍스트의 링크형태가 학습에 미치는 경향에 관한 연구
-
박사
-
-
박사
-
-
-
하이퍼텍스트 개발을 이용한 CAI코스웨어 설계에 관한 연구
-
하이퍼텍스트 개념을 이용한 CAI코스웨어 구현에 관한 연구
-
하이퍼미디어의 활용에 의한 교육과정에서의 변화와 문제점
-
-
하이퍼미디어를 통한 교수·학습 체제 개발올 위한 기초 연구 문제의 탐색
-
-
박사
-
컴퓨터 본위 수업에 있어서 통제방략의 효과에 대한 ARCS통기적 분석
-
-
-
-
멀티미디어 이야기(니시가키 도오루, 멀티미디어)
-
-
-
Using the Hypercard Program to Develop a Customized Courseware Generator for School Use
-
Uses and Effects If Learner Control lf Context and Instructional Support in Computer-Based Instrction
-
Toward a theory of intrinsically moticating instruction
-
The development of inferdnce and transformation as memory operation
-
The development of cognitive skills during childhood
-
The Dynamic Process of Creating Hypertext Literature
-
The Architecture of Mind: A Connectionist Approach
-
Teaching thinking: A cognitive-behavioral perspective
-
Teaching problem-solving skills
-
T he teaching of learningstrategies . In M. C. Wittrock (Ed.)
-
Separability of metacognition and cognition: Problem solving in leaming disables and regular Students
-
Requirements and benefits of effective interactive instruction: Learner control, self-regulation, and continuing motivation
-
Metacognition and learning disabilities
-
Metacognition and cognitive monitoring; A new area ofcognitive-developmental inquiry
-
Lecturing Techology: A Future with Hypermedia
-
Learner Control of Context and Instructional Support in Learing Elementary School Mathematic
-
Learner Control in Computer-Base Instrution :A Current Literature Review
-
Leamer Control Modes and Incentive Variatibns in Computer-Delivered Instrution
-
Interest,Prior Knowledge, and Learning
-
Interactivity in Microcomputer Based Instruction: Its Essential Components and How it Can be Enhanced
-
-
Hypertext, Hypermedia, Multimedia Defined ?
-
Hypertext Technology: Educational Consequences
-
Hypertext Principles for Text and Courseware Design
-
Hypertext : A New Tranining Tool ?
-
Hypermedia and Learning Freedom and Chaos
-
Hypermedia and Instrction
-
Hypermecia in Instruction and Training : The Power and the Promise
-
HyperCard in Educational Research : An Introduction and Introdution and Case Study
-
Evaluating Instructional Software
-
Effets of Feedback, Leatner, Control, and Cognitive Abilitkes on State Anxiety and Performance in a Computer-Assisted
-
Effects on Children’s Achievement and Curiosity of Variations in Learner Control over an Interactive Video Lesson
-
Effects of Leamer Control
-
Developmental and instructional analyses of children's
-
Designing Structured Hypertext and Struturing Access to Hypertext
-
Connectionism과 초인지 이론에 나타난 思考와 CAI프로그램에의 적용
-
-
Children’s metamemory and the teaching of memary straegies
-
Can comprehension be taught? A quantitative synthesis of metacognitive studies
-
-
An Intelligent Learning Sysing Cognitive Science Theory
'
하이퍼미디어의 교육적 효과 제고를 위한 상호작용성 증대 방안'
의 유사주제(
) 논문