바이올린 교육경험 유무가 아동의 정서지능에 미치는 영향 연구 -중국 태안시와 태흥시의 초등 음악교육 프로그램을 중심으로-

논문상세정보
' 바이올린 교육경험 유무가 아동의 정서지능에 미치는 영향 연구 -중국 태안시와 태흥시의 초등 음악교육 프로그램을 중심으로-' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • China. In general
  • Taiheung and Taean
  • This study aims to copy and report the effect of violin education on emotional intelligence of elementary school students
  • education comparison
  • elementary school students
  • emotional expression
  • emotional recognition
  • emotional regulation) as the time included in the violin class increased.
  • emotional-intelligence
  • focusing on two areas
  • has a higher overall average emotional intelligence than Taean City
  • it was confirmed that there were positive changes in emotional intelligence (emotional empathy
  • less abbreviations for emotional intelligence were found between the two citation sets. Taeheung City
  • music class
  • or what effect does music education that awards violin lessons have on children's emotional intelligence? The summary of the research results is as follows. Often
  • research on the emotional intelligence effect of violin lessons according to location-social conditions is selective as the intergroup function is large. In other words
  • there is a difference in emotional intelligence required by music education students with voltage and violin for music education
  • violin education
  • which opened general music classes. Second
  • which starts violin classes
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
653 0

0.0%

' 바이올린 교육경험 유무가 아동의 정서지능에 미치는 영향 연구 -중국 태안시와 태흥시의 초등 음악교육 프로그램을 중심으로-' 의 참고문헌

  • 한국 학생들의 정서지능 측정 연구 새로운 지능의 개념: 정서지능. Peter Salovey 교수 초청 강연 자료집
    문용린 [1996]
  • 포괄적 음악교육에 기초한 유아의 음악적 능력 증진 프로그 램 개발 및 효과검증
    김광자 [2004]
  • 통합예술교육에 기초한 아동 바이올린 교육 프로그램 개발
    박혜영 [2021]
  • 초등학교 특기·적성 지도를 통한 바이올린 능력 향상 방안
    오인교 [2003]
  • 초등학교 방과 후 특기적성 바이올린수업에서의 그룹지도가 아동의 사회·정서발달에 미치는 영향
    박주영 [2009]
  • 청소년 문화예술 활동의 사회적 효과가 감성지능 및 친구관계에 미치 는 영향 연구
    구승회 [2020]
  • 창의성 계발을 위한 음악 교수-학습지도 모형 연구사례
    함희주 [1997]
  • 중학생의 음악흥미와 학교적응의 관계: 정서지능과 사회적 기술 의 중다매개효과
    조정은 [2013]
  • 정서지능, 발표불안, 정신건강이 학교적응에 미치는 영향
    이정숙 [2006]
  • 정서지능 교육프로그램이 초등학생의 대인관계 문제해결능력에 미치는 영향
    신지예 [2016]
  • 정서발달과 정서지능
    정옥분 [2018]
  • 음악프로젝트 활동이 유아의 창의성에 미치는 영향
    신인숙 [2001]
  • 음악의 정서안정 효과에 대한 분석 -청소년기 스마트 폰 과다 사용으로 인한 공격적 성향 완화를 중심으로
    김관진 [2017]
  • 음악놀이를 활용한 초등 3학년의 수업지도안 지도방안 연구.
    김샤론 [2016]
  • 음악 전공자와 비전공자의 창의성 비교연구
    반세범 [2001]
  • 유아 창작음악극 활동이 유아의 창의성과 언어표현력 및 또래갈등해결 전략에 미치는 영향
    공미자 [2007]
  • 예술교육과 창의성
    하주현 [2006]
  • 어린이의 음악적 감각발달단계에 따른 바이올린 교육 : 스즈키(鈴木鎭一)방법론을 중심으로
    이지연 [1998]
  • 아동의 음악 흥미도와 감성지능과의 상관성 연구 : 바이올린 교육을 중심으로
    이금희 [2004]
  • 미적 교육으로서 중학교 음악프로그램 개발 및 적용사례:창의성 신장을 중심으로
    강인애 [2014]
  • 문화예술 활동이 청소년 정서에 미치는 영향- 생태학적 관점에서의 실증연구-
    김인설 [2014]
  • 문화예술 활동의 사회적 효과가 청소년의 감성지능과 사회성 확장에 미치는 영향연구
    조미카 [2021]
  • 감성지능의 이해와 음악교육의 역할
    승윤희 [2000]
  • 他國美育回溯與發展
    王海珍 [2018]
  • Violin 조기 교육에 관한 연구
    咸尙里 [1998]
  • Violin 교습의 교육적 가치에 관한 조사연구
    金惠淑 [1985]
  • The Relationship of Musical Aptitude, Academic Achievement and Intelligence in Merit(gifted) Students of Murfreesboro City Schools
    Drennan [1984]
  • The Ability to Influence Others via Emotion Displays: A New Dimension of Emotional Intelligence
    Cote, S. [2011]
  • Neural Dynamics of Improved Bimodal Attention and Working Memory in Musically Trained Children
  • Music in early childhood
  • Music in Childhood
  • Look Out for the Spark of The Genius
  • Exploring the Musical Mind: Cognition, Emotion, Ability, Function
  • Emotional Intelligence: Science &Myth
  • Emotional Intelligence
  • EQ가 높으면 성공이 보인다.
    문용린 [1997]
  • EQ 정서지능
  • Creative Thinking in Music
    Hickey, M. [2001]
  • Brain Development and Emotional Development
  • 21세기 음악교육학 총론
    민경훈 [2009]