뇌성마비 장애 학생의 지속 가능한 상지 재활 운동 서비스를 위한 모바일 기반 동기부여 UX 디자인 연구

논문상세정보
' 뇌성마비 장애 학생의 지속 가능한 상지 재활 운동 서비스를 위한 모바일 기반 동기부여 UX 디자인 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • cerebral palsy rehabilitation exercise
  • design elements
  • mobile based motivation
  • motivation UX design
  • 뇌성마비 장애인 재활운동
  • 동기부여 UX 디자인
  • 디자인 요소
  • 모바일 기반 동기부여
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
103 0

0.0%

' 뇌성마비 장애 학생의 지속 가능한 상지 재활 운동 서비스를 위한 모바일 기반 동기부여 UX 디자인 연구' 의 참고문헌

  • 헬스케어 게이미피케이션 융합적 전략 및 효과
    박윤하 [2016]
  • 행동경제학적 관점에서의 소비자법의 개선방향 - 유럽소비자법 등을 중심으로 -
    서종희 [2021]
  • 재활체육프로그램이 뇌성마비 아동의 신체조성, 대동작운동기능 및 일상생활능력에 미치는 영향
    서연태 [2009]
  • 장애인 생활체육 탁구동호인들의 운동 참여제약에 대한 질적 분석
    백혜경 [2014]
  • 자기결정이론에 근거한 대학생의 학습동기와 여가동기 : 동기프로파일과 동기의 영향
    심재명 [2016]
  • 동기유발 전략을 적용한 스마트 헬스 케어UX 디자인 방향 제안 - 운동 관리 모바일 애플리케이션을 중심으로 -
    이영도 [2017]
  • 대학생의 온라인 게임 이용 동기가 체험 만족에 미치는 영향
    박조원 [2010]
  • 뇌성마비 아동의 근력강화 운동이 보행과 일상생활동작에 미치는 영향
    고명숙 [2005]
  • Virtual reality for enhancement of robot-assisted gait training in children with central gait disorders
  • Using thematic analysis in psychology
    Braun, V. [2006]
  • TimelyPresent : Connecting families across continents
    Kim, H. [2013]
  • The “what” and “why” of goal pursuits: Human needs and the self-determination of behavior
    Deci, E. L. [2000]
  • The role of perceived organizational support, distributive justice and motivation in reactions to new information technology
  • The effect of training and rest on total lipid, lipoprotein and lmmunoglobin in adolescents with cerebral palsy
    Yang, J. [2001]
  • The development of therapeutic exercise program for walking pattern of the persons with cerebral palsy
    Hong, Y. [1996]
  • Stability and decline in gross motor function among children and youth with cerebral palsy aged 2 to 21 years
  • Smart Kids
  • Smart Glove
  • Self-determination theory : A macrotheory of human motivation, development, and health
    Deci, E. L. [2008]
  • Research Trend of Rehabilitation with Gamification: Focusing on User Motivation
    Lee, Y. [2021]
  • Prognosis for gross motor function in cerebral palsy : creation of motor development curves
  • Nudge: Improving decisions about health, wealth, and happiness
  • Learning motivation
    Jeong, J [2019]
  • Korean Database of Cerebral Palsy: A Report on Characteristics of Cerebral Palsy in South Korea
    임신영 [2017]
  • Gamification by design: Implementing game mechanics in web and mobile apps
  • Feasibility, motivation, and selective motor control : virtual reality compared to conventional home exercise in children with cerebral palsy
  • Evidence for outcomes of motivational rehabilitation interventions for children and adolescents with cerebral palsy : an american academy for cerebral palsy and developmental medicine systematic review
  • Engineering psychology and human performance
  • Development and use of the ARCS model of instructional design
  • Development and reliability of a system to classify gross motor function in children with cerebral palsy
  • Constructing grounded theory : A practical guide through qualitative analysis
  • Comcog
  • Classification of cerebral palsy
  • Chungdam hospital
  • Cerebral palsy epidemiology : where are we now and where are we going?
    Mutch, L. [1992]
  • A study on the effect of motivational factors on organizational commitment for administrative employees in large corporations: focus on moderating effect of different generation type
    Park, M. [2016]
  • A study on smart mobile healthcare UX design for persistent motivation
    Seo, E. [2015]
  • A study on mobile application design by utilizing gamification : focusing kickgoing application
    Park, J. [2019]
  • A low-cost video game applied for training of upper extremity function in children with cerebral palsy : a pilot study
  • A Study on the Strategy of Brand Experience By Gamification
    Yi, S [2013]