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인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
가격분할 제시가 라인업의 고가격 제품 선택에 미치는 효과
김재휘
김성은
2022년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
김재휘
김성은
제어번호
108418507
학술지명
소비자학연구
권호사항
Vol. 33 No. 6 [ 2022 ]
발행처
한국소비자학회
자료유형
학술저널
수록면
107-127 ( 21쪽)
언어
Korean
출판년도
2022
등재정보
KCI등재
판매처
주제어
integrated price
lineup
partitioned price
price framing
price presentation
가격 프레이밍
가격제시방식
라인업
분할가격
통합가격
참고문헌( 62)
유사주제 논문( 18)
라인업 6건
lineup 4건
분할가격 4건
통합가격 4건
인용/피인용
가격분할 제시가 라인업의 고가격 제품 선택에 미치는 ...
' 가격분할 제시가 라인업의 고가격 제품 선택에 미치는 효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
integrated price
lineup
partitioned price
price framing
price presentation
가격 프레이밍
가격제시방식
라인업
분할가격
통합가격
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
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자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제어
integrated price
1
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lineup
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partitioned price
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price framing
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가격 프레이밍
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가격제시방식
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* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
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' 가격분할 제시가 라인업의 고가격 제품 선택에 미치는 효과'
의 참고문헌
할인제시 방식이 가용성과 가치지각에 미치는 영향
김정애
[2010]
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서병권
[2013]
열등한 대안의 위치와 빈도가 유인효과에 미치는 영향에 관한 연구
하영원
[1993]
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권성우
[2006]
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박세훈
[1998]
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김재휘
[2016]
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[2021]
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[2013]
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[2016]
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Kim, H. W.
[2012]
When"More"Seems Like Less : Differential Price Framing Increases the Choice Share of Higher-Priced Options
Allard, T.
[2019]
When does choice reveal preference? Moderators of heuristic versus goal-based choice
Drolet, A.
[2009]
When 2+ 2 is not the same as 1+ 3 : Variations in price sensitivity across components of partitioned prices
Hamilton, R. W.
[2008]
Warranty and other extrinsic cue effects on consumers'risk perceptions
Shimp, T. A.
[1982]
Understanding the mechanism and determinants of compromise effects
Sheng, S.
[2005]
To divide or not to divide? The impact of partitioned pricing on the informational and sacrifice effects of price
Völckner, F.
[2012]
Time pressure and the compromise and attraction effects in choice
Lin, C. H.
[2008]
The variety of an assortment
Hoch, S. J.
[1999]
The influence of suggestions of reference groups in the compromise effect
Chuang, S. C.
[2012]
The influence of price presentation order on consumer choice
Suk, K.
[2012]
The influence of graphical versus numerical information representation modes on the compromise effect
Kim, J.
[2017]
The influence of anticipating regret and responsibility on purchase decisions
Simonson , I
[1992]
The endowment effect, loss aversion, and status quo bias
Kahneman, D.
[1991]
The effects of physical distance between regular and sale prices on numerical difference perceptions
Coulter, K. S.
[2009]
The effect of explicit reference points on consumer choice and online bidding behavior
Dholakia, U. M.
[2005]
The Red and the Black: Mental Accounting of Savings and Debt
Prelec, D
[1998]
The Effects of Price Bundling on Consumer Evaluations of Product Offerings
Johnson, M. D.
[1999]
Surcharges and seller reputation
Cheema, A.
[2008]
Research note —Attention arousal through price partitioning
Bertini, M.
[2008]
Reasons as carriers of culture : Dynamic versus dispositional models of cultural influence on decision making
Briley, D. A.
[2000]
Reason-based Choice
Shafir, E.
[1993]
Product proliferation : An empirical analysis of product line determinants and market outcomes
Bayus, B. L.
[1999]
Price partitioning on the Internet
Xia, L.
[2004]
Price Perceptions and Consumer Shopping Behavior: A Field Study
Lichtenstein, D. R.
[1993]
Persuasion knowledge and consumer reactions to pricing tactics
Hardesty, D. M.
[2007]
Partitioning or bundling? Perceived fairness of the surcharge makes a difference
Sheng, S.
[2007]
Partitioned pricing in advertising : Effects on brand and retailer attitudes
Hwai Lee, Y.
[2002]
Partitioned pricing : Can we always divide and prosper?
Burman, B.
[2007]
Partitioned presentation of multicomponent bundle prices : evaluation, choice and underlying processing effects
Chakravarti, D.
[2002]
On the possible psychophysical laws
Luce, R. D.
[1959]
Loss aversion in riskless choice : A reference-dependent model
Tversky, A.
[1991]
Introduction to mediation , moderation , and conditional process analysis : A Regression-Based Approach
Hayes , A. F.
[2013]
Influences on what consumers know and what they think they know regarding marketer pricing tactics
Carlson, J. P.
[2007]
How buyers evaluate product bundles : A model of anchoring and adjustment
Yadav, M. S.
[1994]
Handbook of the fundamentals of financial decision making: Part I
Kahneman, D.
[1979]
From fear to loathing? How emotion influences the evaluation and early use of innovations
Wood, S. L.
[2006]
Family resemblances : Studies in the internal structure of categories
Rosch, E.
[1975]
Extremeness seeking: When and why consumers prefer the extremes
Gourville, J. T.
[2007]
Extremeness aversion and attribute-balance effects in choice
Chernev, A.
[2004]
Effects of $9 price endings on retail sales : Evidence from field experiments
Anderson, E. T.
[2003]
Divide and prosper : consumers’reactions to partitioned prices
Morwitz, V. G.
[1998]
Distinguishing among models of contextually induced preference reversals
Wedell, D. H.
[1991]
Contingent weighting in judgment and choice
Tversky, A.
[1988]
Consumer behavior in online auctions : An examination of partitioned prices on eBay
Clark, J. M.
[2008]
Constructive consumer choice processes
Bettman, J. R.
[1998]
Compromise and attraction effects under prevention and promotion motivations
Mourali, M.
[2007]
Cognitive representations of semantic categories
Rosch, E.
[1975]
Choosing what I want versus rejecting what I do not want : An application of decision framing to product option choice decisions
Park, C. W.
[2000]
Choice in context : Tradeoffcontrast and extremeness aversion
Simonson, I.
[1992]
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Simonson, I.
[1989]
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Huber, J.
[1982]
17년 연속 1위 지킨다, 삼성전자, 2022년 TV 라인업 국내 출시
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' 가격분할 제시가 라인업의 고가격 제품 선택에 미치는 효과'
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