초등학교 아동의 가정환경자극 잠재프로파일 유형과 내재화 및 외현화 문제 및 영향 변인 간 관계

하문선 2022년
논문상세정보
' 초등학교 아동의 가정환경자극 잠재프로파일 유형과 내재화 및 외현화 문제 및 영향 변인 간 관계' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Elementary school
  • children
  • home environment stimulus
  • influence factor
  • latent profile
  • 가정환경자극
  • 아동
  • 영향변인
  • 잠재프로파일
  • 초등학교
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
2,543 0

0.0%

' 초등학교 아동의 가정환경자극 잠재프로파일 유형과 내재화 및 외현화 문제 및 영향 변인 간 관계' 의 참고문헌

  • 학령초기 아동의 강점․난점에 대한 잠재집단 유형과 학교적응 및 영향변인 간 관계
    하문선 [2021]
  • 초등학생이 지각한 학교환경, 자아존중감, 행복감 간 관계: 집행기능곤란, 성별의 조절효과
    연은모 [2019]
  • 초등학교 3학년 아동의 학교적응 유형을 예측하는 학습습관과 정서행동문제의 역할
    성미영 [2016]
  • 초등학교 1학년 아동의 학교적응에 영향을 미치는 변인 탐색: 어머니의 취업, 가정환경, 아동의 집행기능 곤란을 중심으로
    이예진 [2019]
  • 유아의 배려행동에 영향을 미치는 가정환경 관련 변인들의 구조적 관계: 가족건강성, 모자 상호작용, 가정환경 자극을 중심으로
    한명숙 [2013]
  • 유아의 또래놀이행동에 대한 사회경제적 지위, 가정환경자극 및 유아의 언어능력간의 구조적 관계
    김선희 [2014]
  • 유아의 또래놀이 상호작용에 영향을 미치는 사회경제적 지위, 가정환경자극 및 유아의 행동문제 간의 구조적 관계
    김세리 [2016]
  • 유아기의 가정환경 잠재프로파일 유형에 따른 초등학교 1학년 학교적응의 차이
    배한진 [2019]
  • 유아기 발달에 대한 생애 초기 가족 누적위험요인의 영향 - 가정학습환경을 매개로 -
    장영은 [2016]
  • 유아기 가정환경자극의 변화 유형과 예측요인: 성장혼합모형
    김선희 [2021]
  • 영아기 가정환경검사(IT-HOME) 규준 개발 연구
    이영 [2015]
  • 어울림프로그램이 초등학생의 자아존중감과 학교생활태도에 미치는 효과
    이고운 [2016]
  • 어머니의 우울이 초등학교 3학년 아동의 집행기능곤란에 미치는 영향: 가정환경의 매개효과
    장영은 [2020]
  • 어머니-유아 조화적합성과 유아의 자아존중감 간의 관계: 가정환경자극의 조절효과를 중심으로
    서소정 [2018]
  • 아동초기 사회경제적 지위(SES)와 가정환경이 언어발달에 미치는 영향
    이지연 [2008]
  • 맞벌이가정 아버지의 일-가족 갈등과일-가족 향상, 양육스트레스와 자녀와의 상호작용 및 아동의 문제행동의 관계
    하문선 [2018]
  • 농촌아동의 가정환경자극과 학교적응관계에서 성취동기의 매개효과
    장혜진 [2010]
  • 결혼이민자 가정의 가정환경과 유아의 사회적 능력간의 관계
    최정아 [2008]
  • 가족형태에 따른 가정환경(Home)과 유아의 사회, 정서적 발달
    김혜경 [2002]
  • 가정환경자극검사(HOME)의 타당화 연구
    이은해 [1982]
  • 가정환경 자극과 부모의 온정적 양육이 5세 유아의 언어 및 인지발달에 미치는 영향: 일반가정과 저소득가정의 차이
    노보람 [2018]
  • 가정환경 자극검사(HOME)와 학령전 아동의 발달 수준과의 관계
    장영애 [1983]
  • 가정의 사회경제적 배경과 가정환경자극 및 유아의 상호작용적 또래놀이 간의 구조분석
    한명숙 [2013]
  • 가정의 문해상호작용과 문해환경의 잠재유형에 따른 유아의 읽기 태도 차이
    박서현 [2022]
  • 가정의 독서환경 군집에 따른 유아 어휘력과 읽기 흥미의 차이
    최나야 [2021]
  • Variations in the home literacy environment of preschool children : A cluster analytic approach
  • Understanding Parent Reports of Children’s Attention Behaviors : Role of Children’s Attention Skills, Temperament, and Home Environment
  • The strengths and difficulties questionnaire : a research note
    Goodman R [1997]
  • The relation of infants’ home environments to achievement test performance in first grade : A follow-up study
  • The relation of home environment, cognitive competence, and IQ among males and females
  • The influence of parent education and family income on child achievement : the indirect role of parental expectations and the home environment
  • The effects of poverty on children
  • The ecology of human development : Experiments by nature and design
  • The determinants of parenting : A process model
    Belsky , J [1984]
  • The determinants of children’s attainments : A review of methods and findings
    Haveman, R. [1995]
  • The contribution of neighborhood and family income to developmental test scores over the first three years of life
  • The Home Observation for Measurement of the Environment(HOME)in middle childhood : A study of three large-scale data sets
    Han, W. J. [2004]
  • The Home Observation Measure of the Environment is associated with symptoms of ADHD and oppositionality in a CAMHS sample
    Lai, W. W. [2018]
  • Testing the number of components in a normal mixture
    Lo, Y. [2001]
  • Temperament : Theory and practice
    Chess, S. [2013]
  • Spillover between marital quality and parent–child relationship quality : Parental depressive symptoms as moderators
  • Principles and practice of structural equation modeling
  • Predictors of externalizing behavior problems in early elementary-aged children : The role of family and home environments
  • Poverty, race, and parental involvement during the transition to elementary school
  • Peer relationships in child development
  • Parenting in context : Revisiting Belsky’s classic process of parenting model in early childhood
    Taraban, L. [2018]
  • Parenting characteristics in the home environment and adolescent overweight : A latent class analysis
  • On problem solving
  • Numerical Analysis of Wavelet Methods
    Cohen, A. [2003]
  • Moderators of gender effects on parents’ talk to their children : a meta-analysis
    Leaper, C. [1998]
  • Mixtures of factor analyzers
  • Maternal sensitivity and child responsiveness : Associations with social context, maternal characteristics, and child characteristics in a multivariate analysis
  • Maternal scaffolding and home stimulation : Key mediators of early intervention effects on children’s cognitive development
  • Maternal psychological functioning and children’s school readiness : The mediating role of home environments for African American children
  • Marital conflict and children’s adjustment : Evaluation of the parenting process model
  • It takes two to replicate : A mediational model for the impact of parents’ stress on adolescent adjustment
  • Interrelations in the attachment behavior of human infants
    Coates, B. [1972]
  • Interactional synchrony and the origins of infant-mother attachment : A replication study
  • Identity : youth and crisis
  • Home observation for measurement of the environment: a revision of the preschool scale
  • Home observation for measurement of the environment: Administration manual
  • Handbook of quantitative methodology for the social science
  • Handbook of parenting
  • Handbook of child psychopathology
  • Handbook of attachment interventions
  • Family talk about feeling states and children's later understanding of others'emotions
    Dunn, J. [1991]
  • Family processes as pathways from income to young children's development
  • Families as systems
    Cox, M. J. [1997]
  • Factors related to the quality of the home environment and children’s achievement
  • Factor analysis and AIC
    Akaike, H. [1987]
  • Estimating the dimension of a model
  • Economic pressure in African American families : a replication and extension of the family stress model
  • Disruptive behavior disorders
  • Determining children’s home environments : The impact of maternal characteristics and current occupational and family conditions
  • Deciding on the number of classes in latent class analysis and growth mixture modeling : A Monte Carlo simulation study
  • DETERMINING TEACHER-EFFECTIVENESS
  • Competence in language at 24 months : Relations with attachment security and home stimulation
  • Cognitive therapy and the emotional disorders
    Beck, A. [1976]
  • Cognitive behaviour modification
  • Auxiliary variables in mixture modeling : Three-step approaches using M plus
  • Attention deficit hyperactivity disorder is associated with attachment insecurity
    Clarke, L. [2002]
  • Application of model-selection criteria to some problems in multivariate analysis
  • Application and revision of the Kansas Marital Satisfaction Scale for use with Korean couples
    Chung, H. [2004]
  • A model of home learning environment and social risk factors in relation to children's emergent literacy and social outcomes
  • 3세 아동의 가정환경 자극과 발달 수준이7세 아동의 지능발달에 미치는 영향
    김수정 [2013]
  • 3-6세 유아를 위한 가정환경자극 척도(EC-HOME)의 타당화 연구
    김정미 [2007]
  • 0~3세용 가정환경자극척도(IT-HOME)의 타당화를 위한 기초 연구
    김미진 [2012]