코로나19 이후 대학에서 우수한 온라인 수업에 대한 교수자와 학습자의 인식 연구

권성연 2022년
논문상세정보
' 코로나19 이후 대학에서 우수한 온라인 수업에 대한 교수자와 학습자의 인식 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • COVID-19
  • excellent online class
  • online learner
  • onlineinstructor
  • 온라인 교수자
  • 온라인학습자
  • 우수한 온라인 수업
  • 코로나19
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
6,533 0

0.0%

' 코로나19 이후 대학에서 우수한 온라인 수업에 대한 교수자와 학습자의 인식 연구' 의 참고문헌

  • 팬데믹 상황에서의 대학 원격강의 운영 실태 및 우수 강의 분석: 수도권 소재 종합대학 사례를 중심으로
    이영희 [2021]
  • 토픽모델링을 통한 우수 원격수업 특성 및 요소 연구: A 대학의 사례를 중심으로
    한송이 [2022]
  • 코로나19로 인한 공과대학 교수자의 온라인 수업 경험 탐색
    정재원 [2020]
  • 코로나19 이후 대학 온라인 수업의 교육방향 탐색: 수업수기 분석을 중심으로
    전희진 [2021]
  • 코로나 19 상황에서 대학 교수자의 온라인 수업 경험 탐색
    임지은 [2021]
  • 코로나 19 상황에서 A대학의 원격수업에 대한 학습자 경험 분석
    김세영 [2021]
  • 코로나 19 로 인한 비대면 교양영어 수업의 학습자 반응에 관한 연구
    이보경 [2020]
  • 온라인 수업에 대한 교수자와 학습자의 인식 및 요구도 분석: P 대학 사례를 중심으로
    박진주 [2021]
  • 성인학습자 관점을 반영한 사이버대학 교육프로그램 평가준 거 연구
    최종철 [2007]
  • 사이버대학의 질에 영향을 미치는 요인 도출을 위한 탐색적 연구
    엄진섭 [2013]
  • 사이버대학 질 관리 현황 평가 및 질 관리 개선 방안
    정영란 [2012]
  • 사이버대학 서비스 품질과 만족에 관한 탐색적 연구
    조영일 [2012]
  • 비례오즈 로짓모형에 의한 비대면수업 만족도에 미치는 영향 연구
    서혜선 [2020]
  • 면대면 수업의 온라인 수업 전환과정에서 발생하는 설계 장애 물에 대한 탐색
    도재우 [2020]
  • 대학에서의 효과적인 비대면 수업운영을 위한 교수전략 탐색: 학습자 경험분석을 중심으로
    임이랑 [2020]
  • 대학생의 원격수업 참여 경험에 대한 인식
    이윤희 [2021]
  • 대학 원격수업 평가준거 개발 연구를 위한 문헌 고찰
    김기덕 [2021]
  • e러닝 평가의 구성요소 및 평가기준에 관한 소고
    유평준 [2003]
  • e러닝 성공 평가에 관한 연구
    손맥 [2014]
  • The changing nature of universities : Going online
    Siegle, D. [2011]
  • Student’s experiences with online teaching following COVID-19 lockdown : A mixed methods explorative study
  • Students’ perception and preference for online education in India during COVID-19 pandemic
  • Secondary pre-service teachers’ perceptions of technological pedagogical content knowledge(TPACK) : What do they really think?
    Redmond, P. [2019]
  • Preparing instructions for synchronous e-learning facilitation
  • Online student support : a framework for embedding support interventions into the online learning cycle
    Rotar. O. [2022]
  • Online programs in higher education : Strategies for developing quality courses
  • Issues and challenges for teaching successful online courses in higher education : A literature review
  • Implimentation of best practices for online teaching and learning in an online instruction
  • Emergency online teaching during COVID-19 : A case study of Australian tertiary students in teacher education and creative arts
    Lorenza, L. [2021]
  • Covid-19 pandemic and online learning: The challenges and opportunities
  • COVID-19에 따른 대학 온라인 수업에 대한 교수자와 학습자의 인식 및 경험 분석
    김지원 [2021]
  • COVID-19 상황에서 대학 교수자의 온라인 수업 경험
    김정겸 [2021]
  • COVID-19 상황 하의 온라인 수업에서 나타나는 상호작용의 특징과 영향요인 분석
    오규민 [2022]
  • Best practices for online teaching : Perceptions of south dakota award-winning online university faculty
  • Best practices for online instructors : Reminders
    Fish, W. W. [2009]
  • An observational study of engineering online education during the COVID-19 pandemic
  • An effective blended online teaching and learning strategy during the COVID-19 pandemic
  • An Empirical Study on Performance Expectancy and Student Satisfaction towards Online Learning: Focusing on Faculty-Student Interaction, Faculty Performance and Course Evaluation
    딴툿우 [2020]
  • A literature review on impact of COVID-19 pandemic on teaching and learning
    Pokhrel, S. [2021]
  • A literature review of e-learning and e-teaching in the era of Covid-19 pandemic
    Mseleku, Z. [2020]